söndag 11 februari 2018

GNÄLL OCH MER GNÄLL

I morse gick vi upp extremt tidigt för att vara oss - under vintern i alla fall. Jag för att se herrarnas skiathlon på TV redan klockan 07.15 och Rolle för att han la sig så tidigt igår att han vaknade alldeles för tidigt! Och inte blev det så där jättekul precis. Tre norrmän allra först.....

Så här såg det ut ute och mer snö har det kommit under dagen, så Rolle är ute och sopar bort den från stenläggningen på gången in. Än så länge har han inte behövt skotta speciellt många gånger i år, så det får man väl tacka för!

Igår var han ensam och handlade i Hemse och då kom han hem med den här tulpanbuketten.
Han märkte nog på mig att jag var lite "låg" igår, så han ville pigga upp mig lite. Han hade
förutom blommorna även köpt en liten flaska skumpa - och efter att ha druckit ur den blev
man ju lite gladare! *fniss*
Det bästa med tulpanerna var att han köpt dom som var i "rätt" färg, min favoritfärg! Och det bästa med skumpan var att det var äkta champagne - jättegod!!

Man kan faktiskt behöva lite sånt här ibland för att pigga upp vardagen. För vardag är det ju hela tiden nu för tiden när man är pensionär. Och att det var mello igår gjorde ju inte kvällen bättre. Det fanns ett enda program att titta på för övrigt och det var den engelska thrillern klockan 22.

Ärligt talat så tycker jag det här med flera uttagningar till melodifesivalen blir väldans tjatigt. Dessutom har det varit en urusel kvalité på låtarna - och att folk som inte kan sjunga/uppträda får vara med beroende på att dom är kändisar är för mig helt oförklarligt! Det bästa under programmet var inledningen med dom tre killarna...och så är det väl inte tänkt att  vara!?

Susie

5 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Håller med om att Mellon är urusel.Har slutat att se på dom programmen.Hittade inte något att se heller det var för dåligt på alla kanaler.
Har känt mig lite hängig jag med men blommor får jag köpa själv.För några år sedan kunde han komma hem med en bukett lite då och då.Men nu sitter han mest stilla i en stol större delen av dagen.Fast han handlar och lagar mat och det tycker jag är skönt.
Kram från gunsan.

Marit sa...

Vakkee farge på tulipanene! Vi kan behøve litt farger nå midt på vinteren. Her har det kommer over 20 cm med snø i dag ;)
Klem

Anita sa...

Tulpanerna är hur snygga som helst. Så kraftiga och fina! Din favoritfärg dessutom. Och riktig champagne, det är ju inte fel :) Du får försöka hålla ut, snart är i varje fall februari slut, vi är nära mitten nu, bara två dagar kvar.

Kram Anita

blooming home and garden sa...

Vakre tulipaner!

Klem, Ida

Margot sa...

Riktigt vackra tulpaner, visst kan man behöva lite uppmuntran nu när vintern börjar kännas väldigt seg! Våren får gärna skynda sig lite:)) Melodifestivalen har jag slutat titta på för länge sedan, som du säger, tjatigt med många uttagningar och urdåliga låtar! Välkommen att kika in till min nya blogg, som jag sent omsider kommit igång med:) Ha det gott! Kram/Margot