torsdag 13 mars 2014

DOUG - DOWN TO THE RIVER

Idag skulle det ju bara bli bilder på mina nyinköpta - och nu nyplanterade - penséer från igår, men..... ibland tar saker och ting över. Man bara MÅSTE berätta om dom!

Vi fick låna en CD-inspelning på TV-programmet "JILLS VERANDA" av en god vän som också gillar musik - och i det sista avsnittet (nr 6) så fick vi en helt fantastisk musikalisk upplevelse! 
Och inte bara vi och Jill samt hennes gäst blev berörda, utan Doug gick tydligen hem hos MASSOR av folk här i Sverige. Så nu har det skrivits om honom, det har pratats om honom i radion och folk är helt fascinerade -  kanske kan det blir en turné i Sverige.


Det var alltså Douglas Seegers, en hemlös gatumusikant som Jill och hennes gäst blev tipsade om av en "korvgubbe"...och vill ni se hela programmet - vilket jag verkligen rekommenderar för det är en otrolig och sagolik historia - gå in på SVTplay!

Ovanpå det så läste jag följande notis i DN idag:

"Varför skulle man plötsligt börja gilla dragspel bara för att man gått i pension? Det var ju Elvis och Beatles som gällde när vi var unga!"
Eva 73

Alltså får ni se bilderna på mina inköpta penséer i morgon!

7 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Thank you so much säger jag på ren finska!
Helt underbar bluesröst!
Har inte kollat de senare på programmen.
/Anja

GladiGrönt sa...

Ja jag kommer då ALDRIG att gilla dragspel och mandolin!Jill gillar jag hellre!

Gunilla Teckenberg sa...

Ryyyys... underbart, tack för den musiken!

Ingrid sa...

Jag såg just ett inslag på tv från det här programmet. Han är helt klart en talang och nu ska han tydligen komma till Sverige och turnera här.
En riktigt solskenshistoria!
Kram, Ingrid

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Jag såg programmet vilket jag var väldigt glad för. Vilken fantastisk låt och vilken mysig röst han har Doug! Man blev verkligen berörd. Hoppas det blir av med konserter i Sverige.
Ha det gott. /Ingela

Evas Kvarnaro sa...

Tyvärr såg jag inga av hennes program, alltid nåt på jobbet.
Men det blir väl repriser snart.

Doug vilken höjdare röst,honom måste man höra mer av, KANON BRA!
Ska kolla upp det.

Jag gillar all slags musik även dragspel, för just det instrumentet kan även finnas i country låtar också.
Men nåt jag aldrig gillade var
när Silva 'Blu' Nilsson började dra på din klarinett, ja eller vilket det nu var han spelade på.
Då vände sig alla mina tarmar i protest, där gick gränsen, ha ha

Gonatt/ Eva (lägger mig tidigt)

Rost och rädisor sa...

Såg hela det programmet som tur var för jag har missat alla de andra.
Doug sjöng så jag fick rysningar på hela kroppen och egenskrivet material var det visst också...

Önskar dig en fin helg

/Anette