fredag 7 juli 2023

ELISAS FEM FRÅGOR

 Så har det gått en vecka igen och det är dags för sommarfrågorna från Elisa. Här följer dom med mina svar!

  1. Vad är det längsta du reser i sommar?  På nån bilutflykt här på ön med min käre gubbe Rolle och kanske dagishunden Molton!
  2. Hur spenderar du en regnig sommardag?   Inne framför TVn eller datorn!
  3. Blir det någon spontan utflykt i sommar?   Se svar under fråga 1!
  4. Hur svalkar du dig på bästa sätt?   I sovrummet där vi har en AC samt kanske ett glas med jordgubbssaft, lite körsbärsvin och massor med is (alltså en Rolle Special)!
  5. Har du något smultronställe där du är nu?  Ja, det är smultronställen överallt här på Gotland - även här hemma!


Inte så speciellt upphetsande program för sommaren, men varje gång man ser nåt TV-program från stan så är man otroligt tacksam över att man numera bor här och inte är kvar i Stockholm. Även om somrarna nog var den bästa tiden att bo där - för då kunde man ge sig ut i skärgården med båten...

SUSIE

11 kommentarer:

Ingrid sa...

Kul att läsa dina svar Susie! Mina kommer lite senare i dag.
Jag håller helt med dig om att vi har smultronställen överallt på den här ön. Det räcker med att gå ut!
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

Hanneles bokparadis sa...

Små utflykter är toppen!

Kerstin sa...

Att smultronstället är hemma där man bor är en härlig lyx i vardagen. Så upplever jag att vi har det, hemma och i Småland.

Mrs Calloway sa...

trevligt att läsa att så många har hemmet som sitt smultronställe. Gotland är ju ett fantastiskt ställe. allra mest fantastiskt är Fårö, tycker jag

Klimakteriehäxan sa...

Tillbringar man sina dagar på Gotland behöver man väl inte resa nånstans under sommaren! Och gott om smultronställen är det också! Vill gärna dit igen!

Hannas krypin sa...

Drömmer om att flytta till Gotland. Finns många smultronställen där.

Violen sa...

Kan tro att det finns många smultronställen på Gotland! En spontanutflykt på ön låter härligt.
Jättefin bild, ser lite kargt och blåsigt ut.
Ha det gott!

Maribel sa...

Hej Susie!
På Gotland behöver man inte leta efter smultronställen, det har du helt rätt i. Vilken fantastisk bild du avslutar med.
Ha det gott /Kram Marika

Paula sa...

Undrar om jag kommer till Gotland flera gånger i livet, gillar både Öland och Gotland men bägge har jag bara besökt en gång. Visserligen stannade jag en vecka och åkte runt på bägge ställena men skulle gärna göra om det. Ödet får bestämma! Ha en skön helg, vi har fått skurar mest hela tiden igår och idag, men nu väntar en puh varm och solig helg. Kramen

Lena i Wales sa...

Ni har så mycket att se och uppleva på öjn, allt på relativt när håll. Härligt med lite små dagsutflykter.
skönt att regnet har varit och nu hoppas vi på mer sol. Soligt här idag.
Skön helg!

Maggan sa...

Hej du bor på en underbar plats har varit dit en gång och det var verkligen så fint på Gotland.Ha det gott/Margareta