fredag 10 mars 2023

FEM FREDAGSFRÅGOR

 Den här veckan var frågorna från Elisa riktigt roliga att svara på, men jag fick tänka till lite extra - och det skadar ju inte! 

Du som vill läsa inlägg från fler, gå in på Elisas blogg. Där hittar du massor av trevligt.

* Minns du hur du firade din 5-årsdag?   Nej, men jag har ett minne från 2/3-års åldern att jag satt         ensam i en sandlåda på Klubbacken i Aspudden där vi bodde då. Var tillbaka en gång som vuxen för       att kolla om jag kände igen mig - och det gjorde jag! Alla andra "minnen" från tidig barndom tror jag       har berättats för mig...

* Vilka fem saker från barndomen har du i förråd/källare?   Inget, allt sånt försvann vid våra                flyttningar... 

* Hur firade du din födelsedag för fem år sen?   Glömmer det aldrig! Min kusin Monica fyllde 75,         min bästa väninna Christina hade fyllt 70 och så fyllde jag 73 och då kom "tjejerna" på besök från           Stockholm. Vi firade deras ankomstdag med en middag här med bl.a. svenska kräftor. Dagen efter           agerade Rolle chaufför och körde oss till en krog i Fröjel och hämtade oss när vi ringde. Väl hemma igen nattbadade vi - och då var Rolle kypare och överraskade oss i poolen med skumpa. Sen fortsatte firandet ett par dagar till. Har aldrig firat en födelsedag så många dagar och haft så kul... 



* Vilka fem kända personer skulle du bjuda på ditt nästa kalas?   Tareq Taylor (som gärna skulle få laga mat också), Anders Bagge, Marie Göranzon, Renée Nyberg, Barack Obama.

* Har du just nu fler än fem saker på din önskelista?   Nej, är glad för allt - men ett besök av                 "tjejerna" när jag fyller 78 den 26 juli står naturligtvis högst på listan...

En av dom trevliga dagarna blev det mexikanskt!

SUSIE



5 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag tror som du att de flesta minnen man tror sig ha från tidig barndom är sådant man fått berättat för sig.
Trevlig minnen du plockar fram från din årsdag!
Hoppas din önskan går i uppfyllelse.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

Mrs Calloway sa...

det var en fantastisk födelsedag du firade med dina väninnor. det kan säkert bli flera sådana. Anders Bagge och Marie Göranzon vore väldigt trevliga gäster. de skulle säkert komma om du bjöd dem! kram

tant Hannele sa...

Trevligt att slå ihop födelsedagar. Tidiga minnen har jag också, men inga om födelsedagar, men minns namnsdagen på Fruntimmersveckan då jag bjöd kompisar på saft och kakor i trädgården och fick små presenter.

Kina sa...

Det födelsedagsfirandet lät härligt! Det är ju det som är viktig, gemenskapen! Dina kändisgäster var inte tokiga. De kan få komma till mig också! En av dom har ju jag också bjudit in. Ha det gott! Kram!

Paula sa...

Vilken fantastiskt rolig födelsedag du berättar om! Att få fira med bästa väninnorna, gå på lokal, bli skjutsad, få äta gott, bli ompysslad och skratta mycket, det kan ju inte bli bättre. Hoppas du får uppleva det i år igen! Vilket fantastiskt vackert dukat bord, bara att sitta där är en njutning, får man dessutom kräftor, mmmmmm
Jag funderade på Tareq Taylor när jag valde mina favoriter, men då hade det blivit för många karlar så han fick nobben...
Helgkram från pörtet