lördag 20 januari 2018

VITT OCH KALLT

Egentligen är det jag tänker skriva om både rätt och fel den här årstiden. Först och främt börjar jag med att visa lite bilder från vår vita ö. Så här såg det ut i morse klockan 8, då trodde man att det skulle bli varmare och lite soligt under dagen...men där bedrog man sig!

Lite senare, ungefär klockan nio så var det fortfarande sol på gång - även om det fortfarande var riktigt kallt, hela minus 5 grader!


I brist på bättre bildmotiv (man kan ju intre fota snö hur mycket som helst) så tog jag ett på den otroliga tulpanbuketten som jag köpte på ICA Maxi i Visby för hela 10 dagar sen! Efter fotot åkte blommorna ut, men buketten var faktiskt vacker även som vissen!

 Vi hade varit uppe tidigt så jag ägnade mig åt mitt favoritintresse; Att planera lite växtinköp från Holland inför våren. Planeringen gick bra, nu ska jag bara finputsa detaljerna - så det blir inga bilder förrän det är klart!


Så åkte Rolle till Hemse för att handla och när han kom hem så hade han köpt en ny bukett till matbordet. Den här gången blev det rosa rosor. Och dom lär väl inte bli lika gamla som tulpanerna, men vackra är dom!






Efter ett tag gick han ut med Santos och när han kom hem ropade han på mig och sa att jag skulle ta kameran med mig. Det vällde nämligen in en massa dimma över avverkningen på andra sidan vägen!



















Han hade alltså gått på andra sidan (kanalstigen som
vi kallar det) med Santos när det helt plötsligt blev alldeles vitt. Han sa också att han knappt såg var han skulle gå. Jag vet precis hur hemskt det är, jag körde hem från frissan för några veckor sen i sånt här väder och var överlycklig att det inte hann bli mörkt också!





Så det blev dimmigare och dimmigare väldigt snabbt, men också mörkare och mörkare. Jag hade ingen som helst lust att gå ut, så nedanstående bild tog jag genom ett av matrumsfönstren. Dom lysande prickarna är lampor inomhus som speglar sig i fönstret.

Jag ber om ursäkt för det trista, kalla och vita inlägget - och lovar att i nästa inlägg ska det bli något helt annat!


Susie


5 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag tror inte snön blir så långvarig, så vi går passa på att njuta av lite vinterbilder.
Trevlig helg!
Kram

Carina sa...

Snö, rimfrost och dimma är en magisk kombination jag gärna njuter av. Det brukar aldrig bli långvarigt och skönare att vara här och nu :)

Ha det gott! Carina

Anjas Hill sa...


Hehhee Susie! Inte ska du be om ursäkt för ditt inlägg. Vem sjutton kan göra speciellt upphetsande inlägg så här års ;-)!?
Dina vinterbilder ä väldigt fina! Och visst har vi börjat gilla även avdankade tulpaner ;-)!

Ha det gott i vintervitan!

Kram, Anja

Lena i Wales sa...

Wow, vilka vinterbilder! Ser underbart, men kallt, ut.
Blommor inomhus muntrar verkligen upp!
Önskar dej en bra dag!

Anita sa...

Den där dimman har vi haft också. I lördags åkte vi in i den och vi fick åka jättesakta för man såg inte bilarna förrän man var alldeles inpå dom. Men visst är bilderna vackra. Och rosorna, även om dom kanske inte håller lika länge som tulpanerna.

Kram Anita