Hade först tänkt skriva om vad jag ägnat mig åt dom senaste dagarna, men det har varit mest TV-tittande. Inte speciellt upphetsande för er bloggare precis! Fast jag har gjort en del ute samt på altanen, om man räknar altanen som ute?
| I år är det MASSOR av "vildulpaner" och dom växer överallt - |
Du vet kanske att både Rolle och jag älskar biltävlingar och i helgen var det massor; Formula One, Formula 2 samt Indycar med sina 350 000 besökare plus miljoner följare på TV. När sen en svensk gick och vann racet Indy 500 så var man extra glad och saknade inte Nascar som Viaplay valt att inte sända i år. Men vi hann som sagt med att få lite frisk luft i oss och stekande sol på oss mellan racen!
| Tulipa sivestris |
Varje dag har jag fått börja med tvätta av alla ytor på altanen ett par gånger (utom golvet som vi bara ska spola av en enda gång). Det är så fruktansvärt med frömjöl att man inte kan ta i nånting eller sätta sig utan att bli helt gul...
| Ett litet prydnaskörsbär vid "ruinen". I bakgrunden syns en av mina bollpilar samt skogen bakom vårt hus. |
4 kommentarer:
Ja nu är det hemskt med frömjöl och ni som bor så nära skogen får väl en hel massa från alla tallar. Jag torkar och torkar jag också.
Ha en fin torsdag!
Kram, Ingrid
Självklart är altan utomhus. Eller både ock. Förstår att ni njöt riktigt mycket i helgen av framgångarna i en sport ni kan utan och innantill om. Om frömjöl tycker jag inte.
Kram, Bosse
Är något förvånad att det fortfarande finns motor/biltävlingar i Sverige och världen över. Det har väl ändå ingen undgått att det finns klimatproblem. Att det skrivs om klimatproblem och att man har klimatmöten årligen. Dagligen läsrr vi i tidningar och oxå informeras om problemen som länder brottas med. Och fort går det! Blir av med fossila bränsle snarast möjlig är.
Hej Susie!
Skönt att komma ut på altanen, men pollen är ett gissel. Är jätteglad att grannens björk inte står kvar. Allt hos oss var gult.
Ha det gott /Kram Marika
Skicka en kommentar