fredag 6 juni 2025

ELISAS FRÅGOR samt KLAGOMÅL

 Som jag skrev igår så kom vi hem från Jonas Trädgård utan att varken ha sett en enda blomma i växthusen eller köpt något med oss hem! 

Och detta trots att vi tagit lilla skåpbilen för att lätt få med oss alla växter jag hade tänkt mig. Njae, jag hade inte bestämt i förväg exakt vilka sorter jag ville ha - utan skrivit en lång lista med vilka färger, vilka storlekar, vilka typer och dessutom var dom skulle placeras. Brukar göra så för jag har så lätt att bara köpa på mig dom växter jag faller för i växthusen. Rolle ville att jag skulle ringa Jonas och beklaga mig, men jag skrev istället följande på Facebook;

Så synd att vi inte fick se några blommor hos dig igår. Hade äntligen kommit till er. Åkte i lilla skåpbilen för att få plats med alla växter jag hade listat, men fick åka hem igen utan en enda. Anledning var att den unga "dam" som vi bad om hjälp med att hitta dig upplyste om att du var upptagen. Då bad vi henne själv om hjälp men hon var också upptagen och när vi då bad henne om hjälp av någon annan så upplyste hon om att alla var upptagna för ni hade fått en leverans så då skulle vi få vi vänta! Vi har ju numera jättesvårt att gå båda två så vi satt vi ett litet bord utanför och hon gick förbi oss ett antal gånger och såg att vi hade käpp och krycka. Vi har ju alltid fått perfekt service under alla år, så vi blev lite chockade och när vi väntat en halvtimme åkte vi hem!

Idag hade vi fått följande svar;

Jonas Växthus

Susie Bloom så tråkigt att jag inte va där, nackdelen med att ha två företag är att jag numera är lite mer i bakgrunden, fördelen är att jag numera har två företag som vi driver på landet. Hörde att ni varit förbi men tyvärr hade hunnit åka innan vi hann hjälpa till, ibland är det mycket och ibland blir det mer ändå. Tyvärr för både oss och er kom ni vid ett sådant tillfälle, vårat mål är självklart att kunna hjälpa till på alla sätt även med att plocka ihop plantor för dom kunder som har lite svårare att ta sig runt i våra växthus, nu mitt i högsäsong kan det tyvärr bli svårare vissa stunder på dagen, som vid leverans mm. Kan bara beklaga att det va så just när ni kom till oss. Ni är varmt välkomna tillbaka och för att vara på säkra sidan så skicka gärna ett meddelande innan så har vi lite lättare att hjälpa till. // Jonas

Nu var det inte Jonas jag var besviken på, utan tjejen som ärligt talat inte verkade förstå att man måste vara trevlig mot kunder. Inte behandla dom som om dom kom och störde...

ELISAS FREDAGSFRÅGOR

* Vad är du på väg att avsluta?   Trädgårdsintresset...

* Var ligger ditt fokus just nu?   Att försöka få dom eventuella växter jag köper ner i krukor!

* Vad ser du fram emot härnäst?   Att njuta av att Molton är här över helgen.

* Vad hoppar du aldrig över i din morgon- eller kvällsrutin?   Att på kvällen läsa en stund innan jag     somnar.

* När firade du senast något?   Det måste varit vår bröllopsdag den 30 mars/skärtorsdagen...

SUSIE


5 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

fy! ett sådant beteende! så bra att du vädrat ditt missnöje. jag tycker att Jonas skulle bjudit in er till att i eget majestät få välja de växter ni ville ha utanför öppettid, alltså. alternativet är att du skickar in din lista och så får Jonas plocka ut växterna eller en del av dem. sedan kan du själv välja de viktigaste. det blir jättebra att Molton kommer i helgen så du blir glad igen. kram

Klimakteriehäxan sa...

Urtrist att bli behandlad så nonchalant i en butik!!! Hoppas ni hittar nåt annat ställe att köpa era växter. För inte lägger du väl av med blommorna helt och hållet?
Det där med att läsa en stund innan man släcker, det är en bra vana. Alla mår bra av en godnattsaga, tänker jag! (men den får inte vara för blodig)

Ingrid sa...

Så tråkigt att ni blev snuvade på besöket hos Jonas, så god reklam som du har gjort för dem under många år. Bra att du skrev om det på bloggen, för jag har hänvisat en del bekanta, som varit sugna på köpa växter, just dit.
Ha en glad pingst!
Kram, Ingrid

Paula sa...

Men usch så besvikna ni måste vara! Bra att ni meddelade ägaren om beteendet vid ert besök där, tycker dock hans ursäkt var ganska lam...Nu får du/ni krama om Moltas extra mycket som tröst! Kram

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Usch så trist besök det blev för er hos Jonas Trädgård. Det var bra att du påtalade det så han fick veta även om jag tycker hans ursäkt var lite tam. Det är förmodligen så att det blir stressigt när det kommer en leverans som behöver lastas av men det går ju faktiskt att berätta det på ett trevligt sätt. Tänk om hon istället förklarat att det tyvärr kommer att ta en stund och varför men bjudit er att sitta ner och erbjudit något att dricka medan ni väntade. Är man bara inställd på att behöva vänta en stund p g a vissa omständigheter så är det väl ok men det är inte ok att bli bemött så som att man kommer och stör. Jag hoppas nu innerligt att du får tag i växter. Är glad också att ni har Molton över helgen.

Kram Anita