lördag 30 september 2023

FEM FRÅGOR

 Igår hade jag tänkt svara på Elisas fem veckofrågor, men tyvärr räckte orken inte till annat än att sitta/ligga i TVsoffan. Det här med hjärtsvikten har tagit otroligt på mig!

Snart är stenhörnan överväxt av ogräs...


I början på veckan var jag till VC och tog lite uppföljande blodprover och igår ringde dom från hjärtavdelningen på lasarettet och berättade att dom såg hyfsade ut. Och idag känner jag mig lite piggare. Men jag har inte varit ute i trädgården eller på altanen sen jag kom hem från lasarettet. Alltså på flera veckor...

👺

Dom fem frågorna från Elisa ska jag svara på nu och hoppas att jag sen kan lägga in dom... 

ELISAS FRÅGOR

  1. Vilket jobb passar för någon som är din motsats?   En som gör vad man säger till personen utan att den ifrågasätter...
  2. Vad är det längsta du varit på en arbetsplats?   Var ju egenföretagare i 45 år så det räknas kanske inte, men innan dess jobbade jag på apoteket Lokatten i 5 år.    
  3. Finns det några stereotyper kopplat till ditt jobb/karriär?   Nej, det finns nog max 10-15 män och 2-3 kvinnor med samma jobb i hela världen. Räcker inte för att det ska finnas några stereotyper!
  4. Vilken film eller tv ger ett bra porträtt av ditt jobb?   Ingen!
  5. Vilken har varit din drömkarriär?  Hade ett fantastisk arbetsliv som jag inte skulle velat byta mot nåt annat...

SUSIE

8 kommentarer:

Hannele sa...

haha, jag gillade jobba på högstadiet, för de är fina ungdomar... förstaklassare gör ju precis som man säger till 🙂

Kina sa...

Men gräsmattan ser fin ut! Och så bra att proverna såg hyfsade ut, och att du känner dig piggare.
Jag blev nyfiken på vad du jobbat med! Det låter spännande då det är så få i hela världen som haft samma arbete.
Var rädd om dig och ha en skön helg! Kram!

Ingrid sa...

Så skönt att du mår lite bättre igen. Fortsätt krya på dig!
Kram, Ingrid

Thalassa sa...

Krya på dig önskar jag också!

Paula sa...

Hoppas återhämtningen går framåt nu, det är ju viktigt att du gör som kroppen vill och orkar. Förstår att hjärtat måste få vila.
Ja du hade en spännande yrkeskarriär, dessutom ett familjeföretag. Jag har ju också testat det, och gillade det skarpt, tyvärr blev det bara ett par år för sen blev jag sjuk, fick förmaksflimmer och andra krämpor som gjorde restaurangjobb omöjligt.
Krya-kramar från pörtet

Anna i Portugal sa...

Hoppas du snart blir bättre igen! Krya! Roligt att läsa att du trivts med ditt arbetsliv, som egen företagare är chansen kanske större för den känslan eftersom en påverkar sin situation själv, varje dag.

Maribel sa...

Hej Susie!
Tråkigt att du inte mått bra, hoppas att det vänder nu.
Ha det gott /Kram Marika

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Skönt att höra att proverna såg hyfsade ut och att du känner dig bättre. Förstår att hjärtsvikt tar på krafterna men nu hoppas jag att kraften och orken kommer tillbaka igen.

Kram Anita