torsdag 16 mars 2023

GÅRDAGEN

 Igår hade vi en middagsgäst här - och det var riktigt skönt! Man börjar få en känning av sitt gamla sociala härliga liv... 

Vår vän Cronis kom redan klockan fyra eftersom Rolle och han skulle lyssna lite på musik redan innan maten. Dom är båda extremt musikintresserade. Rolle gillar en massa; rock, blues, folkmusik, country, jazz och klassiskt. Det han inte gillar däremot är dansband, schlager, opera eller "hissmusik". Cronis är jazzdiggare i första hand och jazz gillar ju Rolle också, så dom har trevliga musikstunder ihop.


Nästa gång vi har middagsgäster hoppas jag vi kan sitta på altanen och grilla!

När sen klockan var fem var maten klar och så snart vi ätit - "Hermans Låda" blev jättegott som vanligt - så förflyttade jag mig till vardagsrummet och TVn för jag var lite trött, man är ju inte van med gäster längre, och herrarna till musikrummet. Vid åttatiden åkte Cronis hem, han bor i andra änden av Eksta och jag fick sällskap av Rolle framför TVn. Och även om jag bara varit med i snacket under själva middagen, så var det en riktigt trevlig kväll! Så även om jag just nu har lite ont, förmodligen för jag gick en del igår, så känns det underbart och livsandarna har vaknat till liv...


Det är Formula 1 race i helgen, härligt!

Idag - och sen i tisdags - har Molton vår lilla dagishund varit här. Till vår glädje ska han inte hämtas förrän i morgon eftermiddag så vi får njuta av honom länge innan helgen. Det är tur att han gillar oss och att vara här också! Varje morgon när han kommer vid sjutiden så öppnar Rolle dörren och då står han vid grinden och skriker. 


Så här vill Molton gärna sitta!

Sen springer han in och direkt genom huset - sovrummen ligger längst bort - till mig som fortfarande ligger i sängen och sover. Sen kastar han sig upp och fram till mitt ansikte och börjar slicka. Noggrant och länge tills jag vaknar och tar bort selen han har på sig. Först då springer han till Rolle som då sitter i vardagsrummet för att se nyheterna på textTV. Sen ligger dom i soffan nån timme och myser ihop...


Så här ser lilla "pussgurkan" ut!

Det är underbart att återigen ha en liten gullig hund att bry sig om. Han gillar oss båda, men det är ju Rolle som går ut med honom och som ger honom hans mat (torrfoder) så han är tokig i Rolle. Och Rolle brukar skoja med husse och matte och säga till dom att dom gärna får glömma honom hos oss.....

SUSIE


2 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Susie!
Vad trevligt att du känner dig piggare trots att det är jobbigt med besök. Du beskriver Molton så fint, tänk att det blev så bra för er allihop.
Ha det gott /Kram Marika

Ingrid sa...

Så roligt att du är så pigg att du orkat ha Cronis på besök och på middag dessutom.
Att lille Molton är till stor glädje har jag förstått. Ni är ju vana att ha en liten fyrbent vän.
Kram, Ingrid