lördag 21 januari 2023

EN LYCKAD BILTUR

Eftersom jag har återgått till att göra en massa inlägg här igen så tror jag att jag börjat hämta mig lite. 

Jag har visserligen förbannat ont fortfarande och kan inte använda arm och hand och går som en kråka (med käpp) eller åker rullstol. Men jag kan böja lite mer på fingrarna nu än för en månad sen, så det går nog åt rätt håll. Så igår "tvingade" Rolle mig att åka med när han hade lite ärenden. Jag hade ingen större lust egentligen, men han gav sig inte!


Och när jag väl hade "fixat" till mig lite - fast kamma mig snyggt kan jag inte, bara borsta igenom håret - och satt på mig varma kläder - vilket tar evigheter - och tagit mig ut till bilen - livrädd när jag ska ner för våra två steg - så var det riktigt trevligt! 

Vi åkte först till Hemse där Rolle skulle komplettera med lite matvaror och köpa en flaska vin. Han var inte snabb precis så jag hade gott om tid att sitta och studera folk - ett ganska trevligt nöje faktiskt! Beror förmodligen på att jag inte sett så många människor sen jag kom hem från sjukan i slutet på augusti!!


Efter det var det dags att tanka och man blir lite chockad när man ser hur lite diesel man får för pengarna. Sen körde Rolle en lång omväg till vår potatisodlare i Levide och då var det en stor örn som flög framför oss. Tyvärr är jag ju inte längre speciellt snabb med kameran, så den blev det ingen bild på.


 Det var extra varmt och skönt i bilen - 24/25 grader - så jag blev nästan lite besviken när Rolle tog vägen hemåt. Men vi kunde ju inte svischa runt i onödan bara för att jag är så frusen av mig. Jag har alltid varit det, men nu när man inte rör sig så är det ännu värre. Jag vill gärna ha runt 23-24 grader inne - och det går ju inte numera utan man får ha en massa kläder på sig istället.
 
När vi kom hem så hjälptes vi åt att göra tacos, för det var nåt jag längtat efter länge. Så fredagen blev väldigt lyckad - även om vi saknade Molton...


I torsdags var han här till 21.00,men nu är vi ensamma tills på tisdag - jättetrist! På måndag ska jag till sjukgymnasten i Hemse och sen på torsdagen till fotvården Klintehamn, så för mig betyder det att jag kommer ha massor att göra nästa vecka... *fniss*

SUSIE

5 kommentarer:

chica sa...

Simplesmente maravilhosas tuas fotos!Adorei ver! Lindo domingo! beijos, chica

Ingrid sa...

Det måste ju ha varit trevligt att komma ut på en liten utflykt utan att målet var någon typ av vårdbesök.
Man blir verkligen imponerad när man får se en örn! Jag spanade på en havsörn i somras som seglade över Odvalds länge, länge och ropade också. Det var en upplevelse måste jag säga.
https://ingrids.home.blog/2022/08/03/i-dag-ar-det-forsta-gangen/
Ha en fin helg!
Kram

Maribel sa...

Hej Susie!
Så kul att du kom ut på en utflykt. Rolle gjorde helt rätt som absolut ville att du skulle följa med. Att sitta vid datorn och göra blogginlägg kan också vara en form av träning.
Ha det gott /Kram Marika

Maggan sa...

Hej, så trevligt att du kom ut på en liten utflykt man kan behöva det när man inte längre tar sig ut på egen hand lika mycket som förut.Kul även att Ni fick se en havsörn en sådan har jag aldrig sett i verkligheten.Ha det gott/Margareta

chica sa...

Oi, Susie.
Bom dia! Vim avisar que acaba de entrar céu teu por lá!
Podes ver aqui:
https://ceuepalavras.blogspot.com/2023/03/blog-post.html
abraço,chica e obrigadão!