lördag 1 oktober 2022

FREDAGSFRÅGOR

På måndag ska vi till vårdcentralen och få våra covidsprutor, sen hoppas man att man slipper såna på ett tag. Även om jag inte tror det. Vi får nog i framtiden leva med att få vaccinationerna med jämna mellanrum!

Mina finaste tidlösa...

Nåt som däremot är trevligt återkommande är att Elisa orkar fortsätta med sina frågor, så här följer den här veckans!

och en annan tidlösa som är OK men som jag inte tycker är lika fin!

ELISAS FEM FREDAGSFRÅGOR

  1. Vad var det senaste köpet du ångrade?  Är inte mycket för att shoppa, så jag köper endast sånt jag verkligen behöver - om det inte gäller växter - och ångrar därför inget. För växtinköp är svårt att ångra. Skulle vara om man köpt en vacker växt som visat sig vara ett ogräs och det har väl kanske hänt.....
  2. Vad kostar mest i din hushållskassa?  Maten...
  3. Vad sparar du till?  Eftersom både min gubbe och jag är ganska sparsamma och dessutom börjar bli gamla så "sparar" vi numera inte till nåt speciellt...
  4. Vad köper du mer sällan än du borde?  Kan inte komma på nåt...
  5. Håller du dig till en budget?   Nej, vi behöver inte ha nån uttalad budget eftersom vi är så pass ekonomiska som vi är. Man blir det när man haft ett företag och skött dess ekonomi perfekt under många år.....
😏

Utsikten över pooltaket där kerrian som normalt brukar blomma på senvåren/försommaren har fått massor med blommor. Se - suddig - bild nedan...


Eftersom jag fortfarande inte kommit ut i trädgården (dom dagar jag mått extra bra och skulle orkat, då har det regnat eller blåst) så visar jag fotona jag har tagit inifrån. Dom kanske inte är så bra - fönstren skulle faktiskt behöva putsas - men man ser iaf lite av alla vackra färger och hur höstligt det börjar se ut. Dom på baksidan har Rolle tagit från altanen...


SUSIE

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Nej, nu har jag inte heller någon budget som jag följer, men förr var det väldigt noga och jag bokförde allting. Privatkonton hade lika många kostnadsställen som gården nästan. Nu lever jag betydligt mera avslappnat!
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

Violen sa...

Tack för dina jättefina bilder! Tidlösan är verkligen vacker.
Ett och annat felköp kan det bli när man köper växter men man fortsätter ju ändå.
Vi svarar ganska lika på de fem frågorna. När man är i mogen ålder blir det inte så omfattande utsvävningar.
Bra att ni ska få påfyllnadsdos av coronavaccinet!
Önskar dig en skön helg!

Hannele sa...

Nakna jungfrun är så fin, lyser på hösten, något direkt sparande blir det inte, men vi är inte slösaktiga... ha en fin dag!

Hannele sa...

de andra ser ut som höstkrokus

Paula sa...

Jag hoppas det går framåt med din rehab! Visst är det vackert ute nu, tills snart alla löven trillar av och det blir mörkt och dystert. Jag har tagit fem sprutor och känner mig mera konserverad än levande, hihi
Javisst är man naturligt eftertänksam när man fått sköta företagsbokföring! Men så många mer slantar i plånboken gav det inte för mig snarare tvärtom. Mycket jobb och lite betalt.
Ha en skön hösthelg, hoppas solen tittar fram när du känner för att gå utanför dörren/Kram