torsdag 4 mars 2021

EGENTLIGEN INGENTING

 Ja, egentligen har jag inte nåt att blogga om idag - och hade inte igår heller. Men nu orkar jag inte vänta längre på att nåt ska hända som man kan berätta om, alltså får ni stå ut med lite ointressant pladder.....

Det är säkert likadant för alla just nu. Förutom pandemin som gör att ens sociala liv verkligen är urtråkigt, så har inte trädgårdssäsongen kommit igång ordentligt. Fast det senare är jag lite glad över, jag hade hoppats på att jag skulle må så pass bra i benet är jag kunde jobba hårt. Men det ser illa ut, har fortfarande väldans ont så jag kan bara gå 20-25 meter, sen måste jag sätta mig ner ett tag. Och då kan man ju inte göra nån nytta.....



Igår var det en riktigt gråmulen dag. SMHI hade varnat för att vi skulle få dimma och på den lokala väderkartan i TV så såg man en ordentlig grå fläck precis över Ekstakusten. Dimman skulle ligga kvar länge och dessutom vara värst här.....och det var den!

Nåt annat man kan se på bilden ovan är att det inte längre finns någon telekabel eller några telestolpar utanför oss. Det var en firma som monterade ner dessa i förrgår, mycket trevligt! Vi har ju inte haft nån fast anslutning till telefon sen i våras. Då fick vi en mobil anslutning (gäller hela Gotland) - som tyvärr inte fungerar speciellt bra. Men efter att ha klagat, både skriftligt och muntligt, ungefär 50 gånger hos Telia så gav jag upp. Vi får leva med den här bristfälliga telefonanslutningen, även om det är jättetrist när man får upptagetton när man ska ringa ut, när det låter illa i telefonen, när dom som ringer till oss ger upp efter det att 15 signaler gått fram - men endast 3 här hemma så man inte hinner svara innan dom tröttnar och lägger på!?



Den 26 februari köpte Rolle dom här rosorna till mig hos ICA i Hemse. Han var extra noga med att kolla vad det stod på plasten runt dom; Det var GARANTI på att dom skulle hålla sig i 5 dagar! Sist han handlade rosor så stod dom en extremt kort period, men den här gången står dom faktiskt fint fortfarande. Ska bli kul att se hur länge.....



Idag ska jag som vanligt till vc och tyvärr är det precis när tjejernas skidtävling går. Alltså har jag ställt in för TV-inspelning och sen får vi inte lyssna på radion i bilen när vi åker hem och så sätta oss framför TV´n direkt. Det är ju inte så kul att veta hur det gått innan man ser det inspelade! Nåt annat roligt än skidtävlingarna har man inte att se fram emot den här veckan!!

Nu ska jag göra iordning nån lunch och sen skriva en matlapp till Rolle. Han passar på att handla när jag är inne på vc för omläggning. Det är dock lite knepigt att komma på vad vi ska ha för mat under hela helgen när man inte får se vad som finns i affären. Men det är väldans bra att slippa utsätta sig för mer smitta - den engelska varianten har nu kommit hit. Så det gäller verkligen att vi får vår vaccination på tisdag!

SUSIE

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Det är lite kyligt och grått just nu, så våren lär nog vänta på sig lite och lika bra är väl det. Hoppas att det går bra på vc i dag. Jag såg att Hemse fiskaffär annonserade på facebook i dag om att de har sushi!!
Kram, Ingrid

Thalassa sa...

Håller med - det är inte lätt att hitta något intressant eller roligt att skriva om nu. Inte heller finns det något upplyftande att fotografera när allt är grått igen.
Undrar just om du sett damstafetten vid det här laget. Vågar inte kommentera om du lyckats undvika resultatet 😀