söndag 8 november 2020

HUNDPROMMIS UTAN HUND

Idag orkade jag inte ens åka med på den lilla biltur som Rolle föreslog, så han fick istället ta sig en liten prommis. Har haft lite ont av cellgiftet och dessutom sovit dåligt, så jag var inte alls på humör.....

Men efter att inlindad i en värmefilt på soffan ha sovit mig igenom hela motorcykelracet, så tror jag att jag nu i alla fall kan klara av att se kvällens Nascar-race utan att sova. Det var för jäkligt att jag somnade, jag som älskar att se race, men är man hängig så är man!


Mitt emot oss så avverkades skogen för några år sen, så det är numera ett fält med massor av ris och stubbar. Där vill man inte gå...men på andra sidan om fältet kan man från landsvägen 100 m från oss gå in på det som vi kallar "järnvägsrundan". Där gick vi tidigare alltid med Santos. Numera går Rolle den ensam nästan varje dag.....

Rundan tar c:a 30-40 minuter att gå och börjar vid järnvägens gamla vattentapp. Järnvägen här på Gotland är nedlagd sen många, många år och nu har även den vattentapp som var här tagits bort. 
Här börjar det som blev en liten väg efter nedläggningen och en bit fram på höger sida så ser man det som har blivit ett risigt fält efter skogsavverkningen.

Jag bad Rolle ta med kameran och ta några bilder - om han hittade nåt som var värt att fota. Fast dom här bilderna var ju kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig.....
Här har han vänt sig om och tagit en bild på vägen tillbaka mot den f.d. tappen. Här syns att det är en liten upptrampad stig som man kan till vänster utmed en kanal. Den stigen leder sen ner till landsvägen och då är det inte långt hem. Kanske 300-400 meter.


Kanalen ser inte mycket ut för världen just nu, men det är ganska långt ner till den så den är större än vad bilden visar. Här träffar man ibland på en massa spännande djur och fåglar.....fast idag var det inte nåt spännande där alls!

Eftersom det här inlägget egentligen är Rolles, så ska jag passa på och visa vad han gjorde mer idag; Han fixade till grillen!
Det är en gasolgrill, en ganska tung sådan och att förflytta den från altanen in/ut från garaget varje höst/vår har varit ganska besvärligt. Så Rolle köpte ett par hjul och så försvann han ut i garaget. 
Sen när han var klar så har grillen alltså fyra hjul och är betydligt lättare att förflytta! Tack!!

SUSIE


8 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

En bra runda ändå men förstår att det är trist att gå utan hund, det blir ju en minnesrunda också förstås.... jobbigt!!
Jobbigt för dig också nu, skickar styrkekramar och hoppas att din kväll blir fin så att du orkar se Nascar <3
Vilken händig man du har, smart lösning där!
Kram på're

chica sa...

Que tudo fique bem contigo e adorei a churrasqueira de rodas...Vale a pena! beijos, chica

Rosor och ruiner sa...

Jag går ju numer utan hund. Inte kul och inte lika motiverande men jag brukar palla mig iväg ändå. Minns att jag kände mig ”naken” de första gångerna, utan en hund i kopplet!
Krya på dig!
Kram Gunilla

Ingrid sa...

Nu har jag fått Norton att ta sitt förnuft till fånga, så nu kommer jag in på din blogg igen.
Jag förstår att det är trist att gå på promenad utan hund när man är van vid det. Jag har just kommit hem efter en Klinterunda och det var riktigt behagligt i dag. När det inte blåser trivs jag.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram, Ingrid

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Hoppas du mår bättre idag och att du orkade se Nascar-racet. Praktiskt med hjul på grillen. Det är samma med stora krukor. De där träplattorna med hjul under är guld värda. Går att dra krukorna hur lätt som helst. Har köpt på mig ett 10-tal och dom är jag rädd om.

Kram Anita

Thalassa sa...

Så fina utflykter ni kan göra på rätt nära håll. Gotland är ju underbart, men - trots flera besök - har jag inte varit där på vintern. Föreställer mig att det är rätt rått och blåsigt under några månader, som hos mig på Sörmlandskusten. Hoppas du mår bättre nu - några dagar efter ditt inlägg! Sköt om dig - måtte inte coronan komma hem till dig!

Geddfish ♥ sa...

Fina bilder som Rolle tagit, men visst, karlar och kvinnor tar nog inte bilder ur samma synvinklar, vi tänker olika vad vi fokuserar på.
Trist att gå själv när man är van vid sällskap.
Jag blir många gånger omotiverad om inte vädret är speciellt bra och jag inte har något ärende.
Sköt om dig, kram!

https://ljmedia.org/ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.