måndag 16 november 2020

FÖRBEREDELSER

 Så var det måndag igen och helgen avlöpte som dom gjort ända sen i våras, förutom i lördags när Rolle fyllde år. Försökte göra mig till lite och laga en extra god middag till honom och jag tror jag lyckades. Han bara älskar Scampi Indiana och så blev det en liten flaska champagne.....


Det som kändes helt annorlunda mot tidigare trista helger var att han blev väldigt uppmärksammad och gratulerad. Det var massor med vänner som ringde, som hade skickat gratulationskort, presenter och blommor så han var väldigt nöjd med sin 80-årsdag - trots att det inte blev några livekontakter eller nån stor fest! 

Sen igår var det Formula One, ett ovanligt spännande race den här gången på grund av regn under kvalificeringen. Så Hamilton - min favorit - startade långt ner, men trots det så vann han och säkrade därmed sin 7:e världsmästartitel. Han är helt otrolig och den absolut bästa föraren just nu!




Vi fick räkningen för vår parabolanslutning till Viasat i veckan och jag blev lite chockad; 9500:-/år!?  Det var för deras "värsta" utbud med en massa filmer - som vi aldrig tittar på - och både barn- och sportkanaler. Vi har varken barn eller barnbarn och visserligen är man ju lite barnslig, men titta på barnprogram där går nog gränsen. När det gäller sport så är det endast bilrace som är aktuellt för oss och dom är snart slut för säsongen. Alltså så bokade jag om allt till deras absolut billigaste och då blev det 500:- lägre i månaden - och för dom 500 kan man ju göra en massa annat kul. Sen ska jag boka på bara sporten i feb/mars när racen börjar igen. Tills dess får man stå ut med det vanliga trista utbudet.....

Själv mår jag lite sämre för varje gång jag får cellgift. Idag t.ex. har jag ganska ont i hela kroppen och mina slemhinnor blöder riktigt ordentligt. Men det är bara att kämpa på, äta en massa mediciner samt en Alvedon och en halv sömntablett till natten. För det har jag ju märkt, sover jag inte något så när hyfsat mår jag hemskt dan efter. 

Det finns inte heller något vettigt alternativ till cellgiftet, så det är bara att ta sig igenom det här. Jag fick ju medicin mot magkatarr i torsdags och det verkar som om den åtminstone fungerar. Har väl haft några mindre anfall av halsbränna, men dom har inte varit värre än att Novalucol eller Samarin har hjälpt. Hoppas det håller i sig.....

2019

Nyss skickade jag ut Rolle att börja sätta upp julbelysningarna ute. Det gäller att passa på innan det blir kallt och regnigt igen! Vi brukar ha tre stycken; En vid ingången på en liten låg blomställning, en på baksidan på en hög blomställning och så den snyggaste - den bredvid växthuset på en bollformad forsytia. Den senaste är naturligtvis den som är svårast att få till bra, speciellt med tanke på att varje år så måste man klippa busken eftersom den växt till sig. Det gjordes tidigare under sommaren, men nu hade det kommit upp en massa spröt igen. Rolle lovade ta bort dom och sen satt han upp nätet. 

Ska strax ut och kolla hur det blev...men med tanke på att det var en massa lampor trasiga förra året så lär det väl vara ännu värre i år! 😞

SUSIE

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja visst ja! Det börjar bli dags för utebelysningen. Jag måste säga att jag längtar efter att sätta upp den. Denna gråa och trista november behöver lysas upp, men före den första advent får man inte tända den. Man måste hålla på traditionerna!
Ha en så dräglig måndag som det bara går!
Kram, Ingrid

Lena i Wales sa...

Vad härligt att Rolle fick en fin födelsedag med massor av uppmärksamhet.
9 500 / år, låter mycket, tycker jag också. Bra att du ändrade det. Hoppas det bir bra!
Julbelysningar och trasiga lampor, en klassiker.
Sköt om er!