lördag 14 mars 2020

NU HAR VINTERN KOMMIT

Vad är det som händer.....!? Vi såg nån snöflaga på marken i november, sen har det varit lugnt. Men så igår kväll började det snöa - och flagorna var ibland som små näsdukar !

Inte nog med att det snöade hemskt, det blåste också så snön la sig mot ytterdörren. Så i morse när Rolle skulle ut kunde han knappt öppna dörren, snön hade frusit under natten.
Som tur var så sken solen och det var inte mer än -1 grad vid åtta, så det började tina väldigt fort. Alltså på framsidan där solen låg på. På baksidan där det är skugga, där ligger faktiskt snön kvar fortfarande.

Det känns lite bittert att det ska bli vinter nu när man ställt in sig på att det var vår! 
Ovanpå det så hade jag tänkt åka till Jonas i När igår när han öppnade för säsongen, men det blev inget av. Jag kände mig inte riktigt pigg. Hade lite ont i halsen och var tung i huvudet, och på kvällen hade jag 38,3 graders feber! Hjälp - var det corona!?


Men hur skulle det kunna vara det? Jag har inte varit hemifrån på tre veckor, och inte heller träffat en människa förutom Rolle under den tiden - så var skulle den smittan komma ifrån? Rolle!? 
För att inte eventuellt smitta andra så har jag satt mig själv i karantän. Och efter massor med sömn, bl.a. i soffan framför TV´n igår kväll där jag sov i 1,5 timme medan Rolle tittade på nåt bra program, samt ett par Alvedon så känns det idag betydligt bättre. Fast jag är inte riktigt kry ännu.....

SUSIE

12 kommentarer:

chica sa...

Te cuida bem e que não seja esse vírus por aí! Lindas fotos do inverno, mesmo fora de época! beijos, chica

Ingrid sa...

Det ser faktiskt ut som om vi fått mera snö än ni!
Men nu töar det bort här också.
Jag hoppas verkligen att du inte drabbats av corona, men har du inte varit ur huset på tre veckor kan det väl knappast vara det. Om du inte haft någon på besök förstås?
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

Fia sa...

Oj, vilket snöfall! Oväntat förstår jag!
Tråkigt att höra att du inte är riktigt kurant. Krya på dig! Kram!

Ätliga trädgården sa...

Hoppas snön hunnit försvinna alla redan och så får du krya på dig!
/Anette

HWIT BLOGG sa...

Snö här med! Ja Coronan ja...eller är det en lite extra jobbig förkylning??
Krya på dig!
Vårkram från Titti

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Va!!! Har ni fått snö? På Gotland! Jag såg lite rester av något som liknade snö i skogen igår morse men det var mer som snökorn på marken. Men jag antar att snön försvunnit nu.
Trist att du blivit sjuk men skönt att du nu mår bättre. Konstigt över huvud taget att du blivit sjuk om du inte varit hemifrån på tre veckor och inte träffat någon förutom Rolle.

Krya på dig!
Kram Anita

Carina sa...

Snön försvinner säkert snabbt igen - det ser ju inte ut som ett tjockt lager. Jag är glad för de lägre temperaturerna - de har lugnat ner tillväxten en aning och jag hoppas få se fler magnolior i blom i vår.

Ha det gott! Kram, Carina

Rosor och ruiner sa...

Ja lite konstigt är det allt, när det snöar nu som först!?
Krya på dig!!
Kram Gunilla

tanthuset.blogg.se sa...

Hoppsan!! Ja det var väl onödigt att det skulle komma snö nu!!! Men så är det med våren, den går inte att lita på ;)
Hoppas du kryar på dig, håll dig inne och sköt om dig <3

Ölandsvindar sa...

Aprilsnö är fåragö, sa jag till gubben. Det är inte april ännu, svarade han. Visst ja, men det är säkert lika nyttigt i mars och snart är den helt borta igen. Alla de vanliga vintervirusen får stå lite i skymundan för Corona, men de finns kvar. Vi har några här också. Vi snorar och snyter oss så det står härliga till. Krya på dig!

Maribel sa...

Hej Susie!
Lite ovant att se snö, vi har inte haft många flingor i år. Senast vi skottade var nog november. Hoppas du kryar på dig.
Ha det fint /Kram Marika

Bosse Lidén sa...

Hoppas du är helt kurant idag.
Flingorna var verkligen rejält stora. Jag gick ut på kvällen för att fota då hände det en märklig sak som borde hamna i ett kåseri någon gång.
Var finns Jonas växthus? Hemse?
Hoppas du inte smittat Rolle, men risken är såklart stor.
Krya på dig kram