onsdag 19 februari 2020

NYTT REDIGERINGSPROGRAM

Ibland så spelar intresset för vissa saker att man blir så nyfiken att man gör sånt man inte behöver - eller kanske egentligen inte ska göra alls! 

Jag har under åren använt mig av ett jättebra redigeringsprogram för bilder; PicMonkey.
Att det förutom att det är otroligt lättjobbat dessutom är gratis gör ju inte så mycket, tvärtom faktiskt. Men så härom dagen så gick jag i en lockande fälla och laddade ner ett annat program som heter: InPixio.

Första bilden - totalt misslyckad med text i bilden. Det jag försökte göra var att ta bort kabeln i luften..... 
Och visst, det är OK - har massor av finesser - men det kostade 300:- för ett år och så är det ganska komplicerat att jobba med. Men...nu har jag ju det här programmet, så jag måste ju använda det. I alla fall i ett år - och ibland!

Den här blev bättre, men jag missade att lägga in en ram runt!
Alltså började jag idag att redigera lite bilder, men jag har inte på långa vägar kommit underfund med alla finesserna. Jag började alltså med lite gamla bilder och gjorde lite enklare saker - så får jag se vad jag hittar på nästa gång!

Den här bilden tycker jag att jag lyckades riktigt bra med!

Det börjar närma sig läggdags. Både Rolle och Santos ligger redan och snusar, så jag ska väl göra dom sällskap. I morgon kanske vi ska åka till Visby och inhandla lite smågrejor och samtidigt lämna in Santos för kloklippning. Det är dropin på tisdagar och torsdagar i djuraffären som tillhör Gotlands Smådjurskliniker. Ska bara kolla vilken tid det är.
Vi brukar lämna honom där, för det går jättebra. Ska jag göra det så lyckas jag på sin höjd med en klo.....sen är han som en mycket livlig ål!

GODNATT
Susie






4 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag använder Photofiltre och det räcker bra för min del. Det är enkelt och gratis.
Hoppas det går bra med Santos kloklippning. Det kan vara lite besvärligt har jag förstått.
Kram, Ingrid

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Kul med nytt redigeringsprogram, vet ju att du gillar att hålla på och utforska tekniska saker så du kommer säkert att bli en fena på det.
Vi tar också hjälp när det är dags för kloklippning. Skulle bli exakt samma resultat med Lucy som med Santos. Livlig ål var en bra liknelse :)

Kram Anita

Rosor och ruiner sa...

Jag håller mig till Photo Scape, det är gratis och räcker gott åt mig, men om man tycker det är kul att utforska nya områden (vilket jag inte är så road av...) så förstår jag att man vill testa lite nytt!
Mina tre katter är väldigt olika vad gäller kloklippningen. Elsa som egentligen är "piggast" av dem, sitter blick stilla, Harry ålar runt i famnen och Myzan får man hålla i riktigt ordentligt ;) Men man vill ju inte klippa i pulpan precis, och hundar är värre att se på tycker jag, så förstår att ni tar hjälp med det!

Ha det fint!
Kram Gunilla

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.