söndag 21 oktober 2012

LÄNGTAR REDAN

Återigen var det en helt fantastisk höstdag med strålande sol, värme och ingen vind. Och det efter en morgon när man knappt såg trädgården när man tittade ut, det var så fruktansvärt dimmigt!
Så vi kastade oss i bilen och åkte till ett område som vi är väldigt förtjusta i, Näsuddens vindkraftspark.
Yes! Vi har faktiskt inget emot vindkraftverken!!
Förutom att dom bidrar till elförsörjningen, så stör dom ju inte oss där vi bor. Men det bästa av allt, tack vare att dom måste servas ibland så finns det bilvägar fram till dom. Alltså kommer man ner till ställen man aldrig skulle ha hittat om dom inte fanns!

Efter den här första prommisen så åkte vi hemåt, men tyckte att vi nog måste ta en liten tur till. Så vi åkte ner till Snoderåns utlopp i havet och gick en runda där också.
På just den här bilden så syns knappt Santos (han är en lång bit bortom Rolle till vänster), han fick springa precis som han ville utan krage - och sätta sig och slicka på såret ! Han måste ju få ha lite kul han också!!
Här i Snoder kan man hyra stugor nästan nere på stranden. Visserligen inte billigt, men dom är väldigt trevliga. Fräscha och ljusa inne - och med en liten gäststuga till. Vi har haft bekanta som bott här och dom trivdes väldigt bra och återkom i flera år. På kvällen brukade dom ta med en flaska vin, gå ner till havet och ta ett dopp. Sen sätta sig på stranden och dricka lite vin och njuta av solnedgången. 
Låter det inte mysigt.....!!!

5 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Jo det låter mysigt.Jag som inte badat i år längtar efter nästa sommar redan.MVH

Oljekritan sa...

Åh vilken trevlig utflykt..havet..så nära..vad fint..skulle gärna hyra en stuga där--och smyga ner och bada..kanske måla lite..Gotland är så fint!! Kram Karina

samson sa...

JO,man längtar redan till sommaren
ha det bra
maggan

Evas Kvarnaro sa...

Gotland kargt och vackert, fasen jag blir så sugen att komma iväg dit på direkten när jag ser alla
dina vackra bilder. Vilka trevliga
namn på alla platser.
Förra inlägg kunde jag se att du har gått ner mycke, bra gjort,
och ett bra bild på dig, även Rolle
Må bäst

Veronica sa...

Det är som om gotland är ett annat land?? Jag förstår att ni njuter och hoppas det håller i sig ett par dagar till innan det slår om :)

Jag har haft fullt upp med att göra klart orangeriet men nu är det typ klart så jag får tid över till annat igen! Blandannat hoppa runt lite hos mina bloggvänner!

Kram