torsdag 2 juli 2020

REGN!

Var så besviken efter gårdagskvällens regnskur - det blev totalt 1 mm tillsammans med det som tydligen kommit i natt. Alltså bara en droppe i havet!

Vaknade redan vid femtiden med en otrolig obehagskänsla efter att ha sovit dåligt. Det var omslag i vädret tydligen. Och efter en mulen morgon så har det ÄNTLIGEN kommit lite regn igen. 
Det forsar ner just nu - typiskt när Rolle strax ska ut med Santos - men jag hoppas på åtminstone 
7 mm. Jag håller tummarna.....

En bukett Rolle plockade till mig när han var ute med Santos i måndags kväll - riktigt romantiskt!

Det börjar faktiskt bli kris trots att vi fått några mm senaste dagarna och att vi vattnat 2 HELA dagar -men bara på "innertomten" och halva "förträdgården" - med vattenspridaren från brunnen. Men det är inte riktigt samma sak som ett riktigt skönt sommarregn på 7-15 mm!

Min "folly" 





























I morgon ska jag ta ett Covid19-test på sjukhuset. Eller rättare sagt utanför sjukhuset. Jag har fått en tid till 08.20 och då kommer tydligen nån ut och gör det vid ett tält som är uppslaget bredvid akuten. Det är för att jag ska opereras på tisdag och efter testet får jag inte träffa några obekanta - och det tycker jag är en mycket bra idé!

Klängrosen Westerland

Det enda tråkiga med regnvädret är att man har inte nån större lust att bada. Vilket känns lite trist nu när man förmodligen inte kommer att kunna göra det på minst en månad. Igår hade jag kunnat göra det, men efter blåsten så var hela altanen samt skyddet på poolen full med torra barr. 
Rolle sa att han skulle ta bort det så fort det slutade blåsa, men det gjorde inte det förrän framåt kvällen. Så han fick bara bort det som låg på skyddet...och nu regnar det som sagt!

Patiorosen "Heidi Klum"

Jag har sett att det börjar blomma massor sista dagarna, både rosor och annat. Men jag tänker nog inte gå ut och fota nåt just nu, så jag visar bara dom bilder jag tog igår. 



SUSIE

6 kommentarer:

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Rolles bukett var verkligen romantisk! Han är ju ett riktigt floristämne :) Och grattis till regn, visst är det härligt att höra hur det strilar. Naturen ropar verkligen efter vatten. Här hotas återigen med bevattningsförbud så varje droppe är välkommen. Så fin hon är, 'Heidi Klum'. Mycket rosblomning i år.

Bra med Covid19-testet. Och det måste väl kännas skönt att få operationen överstökad. Du får äta lite gott och mysa lite extra kommande helg och så får du tänka på att nästa helg så är operationen avklarad och du förhoppningsvis hemma igen. Ska tänka på dig på tisdag.

Ha det nu så bra! Hoppas regnet gör nytta i trädgården.

Kram Anita

Ingrid sa...

Här forsade det väldigt dåligt i dag också. Just nu skiner solen igen och i regnmätare har vi fått 2,5 mm under morgonen och förmiddagen.
Ha en skön torsdag!
Kram, Ingrid

Lena i Wales sa...

Så fin bukett. Så fint av Rolle.
Det räcker inte med bara sol för växterna utan vatten är också så viktigt. Här har vi haft vatten uppifrån, men ingen sol på ett tag.
Lycka till med testet.
Tänker ofta på dig.
Sköt om dig!

chica sa...

Lindas tuas fotos e que venha uma boa chuvinha pra refrescar e ajudar a plantação! bjs, chica e bom teste COVID!

tanthuset.blogg.se sa...

Vilken rar man du har, buketten är verkligen fin!! Det är kärlek det <3
Nu håller jag tummen att du får regn för det behövs sannerligen och jag gissar att behovet är än större hos dig! Kram!

Bosse Lidén sa...

Vilken fin bukett Rolle plockade.
Hoppas du fått mer regn under dagen.
Kram