måndag 23 september 2019

FEM EN FREDAG

Har fått veckans fem frågor av Elisa så här följer dom med svar:



* När var första gången du kopplade upp dig mot Internet?
Det var så länge sen att jag inte kan komma ihåg det.....

* Var "hängde" du i början av din internettid?
På min trädgårdsblogg naturligtvis!

* Vilken var din första e-postadress?
susie.bloom@telia.com

* Vem skulle du vilja träffa på riktigt som du endast känner online?
En massa bloggvänner, kan inte välja en enda av dom – jag vill ju träffa alla. Men jag har faktiskt träffat 5-6 stycken ”live” av dom!

* Vem i din närhet är minst uppkopplad?
Vår hund Santos! *fniss*
Skämt å sido så är det min gubbe, han varken använder datorer eller är uppkopplad på någonting.
Vi har ju inte ens ”moderna” mobiler någon av oss - och dom gamla vi har är nästan aldrig påslagna. Fast det händer att han ber mig att kolla saker och ting på nätet ibland!


Följande kompis hittade Rolle på vägen idag, tyvärr avliden. Vi har i sommar haft MASSOR av dom - och en del verkar komma tillbaka dag efter dag. Dom är otroligt vackra och otroligt nyfikna!

Nåt annat som vi har haft MASSOR av framförallt på dom torraste delarna av trädgården - faktiskt otroligt många, rena invasionen - det är gräshoppor. Men dom är inte lika vackra som trollsländan, så det blir ingen bild på dom! Jag bara hoppas att vi är av med dom nu efter kylan och allt regn som kom till slut!!

SUSIE

1 kommentar:

Ingrid sa...

Det var verkligen en enormt vacker slända!
Hoppas att ni har en skön måndag!
Kram, Ingrid