fredag 6 september 2019

FEM EN FREDAG & REGN

Nu när man är tillbaka till vardagen igen efter semestern på fastlandet, så kan jag svara på Elisas fredagsfrågor! 

1. Vilken typ av media betalar du för? 
Vi betalar för att ha Viasat på vår parabol, sen betalar jag Telia för vårt mobila bredband.


2. När läste du senast en fysisk dagstidning? 

Så fort jag får tag på nån vilket inte är ofta. Vi prenumererar inte på någon, dom lokala är så tråkiga och dessutom får man dom aldrig på helgerna - alltså är det framförallt radion men även TV som gäller för nyheter.


3. Hur mycket av ditt tv-tittande sker enligt tv-tablån, mot för streamande via playtjänster? 

Hela 99%! Ibland händer det dock att jag missat nåt och får glo på datorn istället, inte så kul. Igår såg jag t.ex. taktiskt Kommissarie Banks som jag missade sista avsnittet av på semestern.



4. Vad har varit en stor lokalnyhet den senaste veckan där du bor? 

Det enda jag sett som intresserade mig var att Dollarstore ska bygga i Visby. Trevligt! Nu är det bara Bauhaus jag saknar - Rolle saknar Kentucky Fried Chicken!



Vad senast ångrar du att du klickade dig in på? 

Ingenting, jag brukar inte klicka på så många konstiga saker så det är inget problem för mig.



Man får tänka efter lite när man får såna har kluriga frågor. Ganska bra faktiskt. Det värsta är väl det att efter en vecka och man kollar vad man skrivit så vill man ändra allt!

Vad regnet beträffar så fick vi faktiskt hela 1,5 mm natten till igår. Men i söndags fick vi ju hela 18 mm så jag är rätt nöjd ändå!


SUSIE

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

jag läser gärna det lokala

Ingrid sa...

Jag gillar GA och vill inte vara av med den.
Nu ska jag ändra länkningen till dig så att jag inte missar dina inlägg i den ny/gamla bloggen.
Ha en skön söndag!
Kram, Ingrid

Helén sa...

Jag gillar också dessa utmaningar där man får tänka till lite. Men jag håller med, efter några dagar vill man helst ändra sina svar :-). Med en Chrome Cast slipper kan man enkelt se SVT Play på TV och slipper sitta vid datorn. Jag har några avsnitt av Kommissarie Banks kvar att se också. Tur du påminde mig :-)