tisdag 27 november 2018

INNEBLOMMOR

Idag var det -5 när man vaknade, hemskt! Det var också alldeles vitt, inte av snö utan av frost. Väldigt vackert, så först tänkte jag ta några bilder men det var Rolle som offrade sig och gick ut med Santos. Så jag låg kvar i den varma sköna sängen och hade det skönt ett tag till!
Alltså fick det bli några bilder inne istället. Kanske inte det allra roligaste att titta på - men vad gör man den här årstiden!?


Bilden ovan visar vad motiven i headern kommer ifrån. Rosorna som är från förra lördagen började se lite ankomna ut, hängde väldans med huvudena. Alltså klippte jag av dom finaste och la dom i en liten glasskål. Det är ju så med rosor (och oss kvinnor) att dom är vackra även när dom är lite bedagade.....
Sen tänkte jag fota dom två amaryllisar vi fick när vi hade lunchgäster här förra veckan. Det var en röd med tre blomknopp och en rosa/vit med två. Men så kom jag på att det är betydligt roligare att fota dom när blommorna slagit ut - dessutom får jag hem tre till idag som jag beställt hem. 2 rosa/vita och en röd spindel. Alltså sparar jag bilderna tills jag kan visa alla.....


Men som synes fick vi en julkaktus också och på den har faktiskt  blommorna redan slagit ut. Mycket vackra, lite självlysande svagt blodröda med ljusare i  mitten. Den fick vi av Jola, vår f.d. granne som flyttat ner hit.


Sen fick vi också en påse med äpplen och en 6-pack öl - väldigt trevliga gäster! Dom är hjärtligt välkomna igen!! *fniss*
Men skämt å sido, Cronis & Beth samt Jola är inbjudna till julaftonsmiddag. Eva & Uffe åkte tillbaka till Stockholm i fredags, så dom lär vi inte träffa på ett bra tag.
Cronis och Beth brukar fira julafton med oss och förra året var Jola med för första gången. Vi får se hur det blir i år, han lät lite tveksam.....han har förmodligen skaffat sig lite fler vänner här under året.

SUSIE




1 kommentar:

Marlise sa...

Nein, auch wir haben leider noch keinen Frühling.
Im Moment auch einen grauen Herbst.
Aber in 4 Wochen kommt das Licht schon wieder.
Wenn auch langsam :-(
Ich wünsche euch einen schönen 1. Advent
aus der Eifel nach Gotland

Nej, vi har tyvärr inte en våren.
För närvarande är det också en grå höst.
Men om 4 veckor kommer ljuset igen.
Om långsamt :-(
Jag önskar dig och Rolle en trevlig 1st Advent
från Eifel till Gotland
KRAM & TREVLIG ADVENT Marlise