fredag 23 februari 2018

OMMÖBLERING

Just nu är jag fruktansvärt uttråkad! Har varken lust att göra något i växthuset, städa inne eller vara ute!! Det är det trista vädret som påverkar mig. Och egentligen har jag inget alls att blogga om, men jag måste ta mig för något roligt.....
Så här ser det ut utanför entrédörren på framsidan. Rolle har precis skottat hela ingången, samt hela infarten - och han var väldans tacksam för att det inte var blötsnö utan lätt och luftigt "lappmögel". Nu vilar han - och Santos inne i sovrummet.


På baksidan ser det ut så här trist; Bara snö, snö, snö!
Så vad gör man? Jo, jag tänkte blogga om något jag har gått och grunnat på ett tag nu.
I vardagsrummet har vi förutom ett stort vitrinskåp och en väldigt speciel lätt och luftig hylla - fylld med en stor TV och en massa prydnassaker. (Jag har många sådana.)



Och även om jag byter ut dom här prydnassakerna titt och tätt (har en låda i klädkammaren där jag lägger dom jag inte använder för ögonblicket) så är jag evinnerligt trött på hyllan. Alltså har jag börjat leta efter nåt annat att ha där. Rolle vill dock inte byta ut den alls, så jag har "jobbat" lite på att få honom att tröttna också!
Men det är inte lätt - och jag har inte ens hittat nåt jag vill ha ännu. Jo, visst har jag sett ett och annat jag kan tänka mig. Men att betala runt 50.000:- för en ersättning, det har man ju inte råd med!
Väggen fortsätter till vänster med ett par meter men till höger är det en glasdörr in till vardagsrummet som alltid måste kunnas ställas upp.

 
Den totala längden på väggen där vi kan ha nåt är 420 cm och så vill jag ha något som är runt 80-90 cm högt och max 35 cm djupt. Vi vill nämligen inte ha TV´n så lågt som den står på dom s.k. TV-bänkarna, utan gärna t.o.m. lite högre än den står nu. Och vi vill inte har den på väggen. 
Alltså ska jag idag fortätta att leta på nätet och hoppas jag får några bra idéer.....men jag misströstar. Det blir nog ingen ny hylla!

Susie

5 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Ja, är man lite uttråkad är det lätt att börja titta sig omkring och hitta en del som man vill förändra, känner igen mig...

Trevlig helg!
Gunilla

Anonym sa...

hej

HWIT BLOGG sa...

Håller med! Trist kallt väder och influensa...helt hopplöst tråkigt.
Kanske lite kaffe och en god bulle kan sätta fart på livsandarna?
Kram från Titti

Carita och Bertel sa...

Ja man blir lätt uttråkad den här tiden, det går inte att vara ute i trädgården och påta. Så man får hålla tillgodo med att förändra något inne.
Vi möblerade om i vardagsrummet och flyttade TV:n så det blev riktigt bra, eller i alla fall en förändring, tills man tröttnar på den också. Ha det fint. Carita

Evas Kvarnaro sa...

Denna tiden på året kan man bli riktigt uttråkad på allt, man vill göra revolt inomhus. Jag bara tänker göra det men det är bara tankar - orkar inte, haha
Snart har jag fullt upp i trädgården, tror jag, hihi . . .
:-/ Eva