onsdag 14 februari 2018

365 FOTON

Ibland undrar man vad man håller på med!? T.ex. så har jag i ett svagt ögonblick gått med i den här gruppen som får 365 ord som man ska tolka med en bild och så publicera under ett år. Alltså 365 bilder per år  = 1 om dagen! Hur 17 ska man hinna med det!!


Fast jag måste erkänna att det är riktigt roligt, men också ganska svårt. Man vill ju att det ska vara en riktigt fin bild. Alltså bra rent fototekniskt, att bilden är rätt komponerad och framförallt att man har tolkat ämnet på ett korrekt, kul eller egensinnigt sätt. Inte så lätt faktiskt.....

Dom här bilderna tog jag i morse under prommisen med Santos, men dom blev över. Man kan ju inte visa samma motiv flera gånger utan - åminstone inte jag. Utan jag vill ha lite olika motiv  varje gång på bilderna. Men idag var det trist vitt igen (igår var det total barmark) så det var svårt att hitta något  att fota.

Vitt eller gråbrunt, det är bara att välja. Bättre än så här blir inte fotona tagna i trädgården just nu!
Så håll till godo.....

Susie


10 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

oj, ja det är ju lite jobb med, att ta ett foto om dagen! Men man får alltså tolka i vilken ordning som helst, om jag förstår det rätt, det underlättar ju förstås!
Jag är ju sån där tokig kattkvinna jag, som har startat ett instagramkonto för Harry ;) och där lägger jag ut ett foto om dagen, men det finns ju rätt många foton av honom och Myzan i mobilen, så det är bara att välja och vraka.. Ja jag sa ju att jag var en galenkattkvinna ;)

Kram Gunilla

Ingrid sa...

Jag var ju med i den här fotoutmaningen ett tag, men gav upp. Jag gick bara och letade motiv som skulle gå att använda, så jag kände mig för styrd.
Ha det gott och lycka till!
Kram, Ingrid

Rost och rädisor sa...

Ibland kan det bli riktigt kul och lärorikt när man släpper efter för lusten och inte låter förnuftet råda.
Ska kolla in din nya blogg.
Allt gott
/Anette

Anita sa...

Jag var just inne och tittade på din 365-blogg och jag är imponerad av både dina bilder och dina tolkningar. Och bilderna i det här inlägget är inte fy skam dom heller, i synnerhet den översta som har det intensiva turkosblå fältet i fjärran. Här är det många nyanser av grått idag men jag har just köpt 30 tulpaner och i helgen ska jag köpa lite annat smått och gott och göra en stor bukett. Igår var jag dessutom på antikmässan för första gången och hittade tre handmålade vaser till förmånligt pris. Det känner jag mig jättenöjd med.

Hoppas du får en fin helg!
Kram Anita

Veronica sa...

Jag har ju problem med att ens orka lägga upp ett inlägg i veckan så här års så jag är djupt imponerad av er som sprätter i väg inlägg hela tiden!
Bra jobbat :D

Jag håller helt med om att det är riktigt, trist, med vitt!

Kram och trevlig helg

HWIT BLOGG sa...

Bra och kämpa på! Ju längre man bloggar, svårare blir det att hitta på nya inlägg...det händer ju inte nya saker varje dag om man säger så!
Ha den bästa av helger nu :)
Kram Titti

Anonym sa...

Det blev bra foton. Jag var inne och tittade på det förra året och blev sugen. Men inser att det finns en risk att det kommer att "äga" mig. När jag börjar något blir det lätt att jag går in för det till 100 %. Risk att mitt skrivande kommer på efterkälke. Samtidigt vet jag att 365 bilder hade passat mig förträffligt. Lycka till med ditt år. Jag hade satsat på att "fixade fotouppgifter" ligger före antalet dagar som gått på året för att slippa känna mig stressad.
Helgkram Bosse

Lena i Wales sa...

Verkar trevligt, men mycket. Ser fram emot resultatet.
Härliga vinterbilder!
Önskar er en skön helg!

Marlise sa...

Ja im Winter gibt es nicht so viele Fotos.
Aber besser jetzt Winter, als an Ostern.
Es kann nicht mehr lange dauern, bis der Frühling kommt.
Über uns sind schon die Kraniche nach Norden geflogen.
Wir hatten aber jetzt auch einige schöne Tage, wenn auch sehr kalt.
Weiter eine gute Zeit für dich und Rolle.

Ja, det finns inte så många bilder på vintern.
Men bättre nu vinter än på påsken.
Det kan inte vara länge innan våren kommer.
Kranarna har redan flugit norrut över oss.
Men vi hade också några trevliga dagar, om än mycket kalla.
Fortsätt en bra tid för dig och Rolle....Kram Marlise

Evas Kvarnaro sa...

Jag skrev en lång kommentar, sen när jag sände
kom nätverk problem, vad nu det betyder.
Så jag skriver bara god natt på er Stockholms-Gotlänningar.
:)) ;=O Eva jäsp . . . .