onsdag 29 juli 2015

MASSOR AV BUKETTER

Det är otroligt länge sen jag gjorde ett inlägg, men det har inte känts rätt - och då ska man ju inte skriva. Men efter min årsdag (som det heter här) så har saker och ting lugnat ner sig lite. alltså är det dags igen.....


Till att börja med vill jag TACKA alla som har hört av sig. Antingen på bloggen, med mail, med kort, i telefon eller livs levande. Helt otroligt vad många som hört av sig!


Jag har alltså blivit otroligt uppvaktad, det enda tråkiga är att jag inte hade en aaaning om det och inte ens hade så mycket som kaffe/kaka att bjuda på. Istället satt jag avklädd och inlindad i en filt och vilade mig när gratulanterna kom.....

Jag blev "lite" trött efter en härlig brunch på den nya restaurangen Cantina y Casitas i Gothem. Ett ställe som kan rekommenderas om man inte vill ha något dyrt lyxställe, men god - och mycket - mat. Den största anledningen till tröttheten var nog den otroligt goda Margeritas som ägaren bjöd "50-åringen" på!


Allt flöt otroligt bra under födelsedagen. Jag blev extra inpackad på vårdcentralen i Visby - vilket kändes skönt - och sen åkte vi direkt till Gothem dit vi kom exakt 11.30. På parkeringen träffade vi Cronis & Beth samt Uffe & Eva och sen satt vi igång att äta av allt det goda. Det var alltså brunchbuffé på söndagar.

Väl hemma igen så fick jag alltså besök och sen ringde det gratulanter hela kvällen. Mycket trevligt...men gissa om jag blev trött. Hade varit uppe sen sex på morgonen!


Det enda trista med att få så många vackra buketter samtidigt, är att det är just samtidigt. Hela huset är fullt med blommor - vilket jag ÄLSKAR - men det blir jättetrist när man sen är tvungen att ta bort dom.


Härom dagen fick vi hela 27 mm´s regn, så vi tyckte att det skulle räcka nån vecka åtminstone. Men igår då öppnade sig himlen. Det var som en tät gardin utanför fönstren. Under 3 ganska korta omgångar så kom det hela 35 mm - så nu får det verkligen vara nog för ett par veckor!


 Jag fick naturligtvis annat än blommor, bl.a. skumpa, kryddor och tomater, två böcker - den ena, en thriller, är redan utläst samt en blominredningsbok. 



Sen var det lite annat smått och gott som t.ex. den här LED-belysningen med spotlight och kabelanslutning. Den sitter på baksidan nedanför poolen, där det är alldeles för skuggigt för såna där som laddar upp sig själva. 
Det är tänkt att man ska ligga där och plaska en varm sommarnatt och njuta av växtligheten nedanför. Gissa om jag ser fram mot 2016 redan.....


När någon frågade mig tidigare hur gammal jag var så sa jag alltid 60 plus. Numera har Rolle kommit på en trevlig variant: 70 minus!!!

11 kommentarer:

Evas Kvarnaro sa...

Kära tider vad blommor och presenter, men fyller man jämna år brukar det bli
'lite extra', men hos dig blev det 'EXTRA ALLT', hi hi hi . . . .
Undrar vilken bukett som kom från oss i Småland ?
Du blev så söt på bilderna, du passar så bra i krulligt hår, ett riktigt Gotländskt får, nä jag menar hår, *fniss*
Ja tyvärr blir det så att alla blommor på en gång och sen inget.
Men alla vänner vill ju gärna ge av hjärtats lust och fägring stor . . . .

Här har oxå regnat de sista dagarna, 'Kronblom' har mätt 35 mm på 3 dar,
men ni har fått häftigare skurar än vi, men säger som du att nu är det nog.

Fast oavsett väder åker vi hit och dit i landet, är det inte till familjen så är det till bloggvänner, men det är trevligt att bese sig samtidigt.

Sköt om dig, kram/ Eva

Rosor och ruiner sa...

Åh, så många härliga buketter! Stort Grattis i efterskott! Förstår att du var trött på kvällen, efter allt detta!

Kram Gunilla

Unknown sa...

Härligt att du blev så uppvaktad med massor av vackra blommor! Njut medan de finns. Kanske kan du spara någon torkad?
Det är ju ändå fint att oavsett vilken ålder det är på skalet så har vi ungdomen kvar i sinnet, eller hur?
Stort GRATTIS i efterskott och ha det fortsatt fint!
Kram Yvonne

Ingrid sa...

Så många vackra buketter du har fått!
Du ser verkligen ut att ha blivit ordentligt hyllad.
Det var ju tur att restaurangen motsvarade förväntningarna.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

trädgårdsdrömmar sa...

Wow så många fina buketter.Men det är du värd.Grattis i efterskott.
Efter en sån uppvaktning och festande så har man rätt i att bli lite trötter.Hoppas dina blommor står sig fina länge så du får njuta.
Ha det fint.

Bosse Lidén sa...

Grattis i efterskott till tjejen som är 70 minus. Den där belysningen kommer du att ligga och njuta av nästa säsong. Bossekram

lavendia sa...

Oj, vad mycket blommor du fått. Grattis i efterskott (jag tror jag skrev grattis en gång förut också). Jovisst har jag märkt och saknat dina inlägg. / Britt

HWIT BLOGG sa...

Grattis lite i efterskott och alla blommor är du värd! Vilken härlig dag...
Kram till dig från ett regnigt Blekinge,
Titti

mammi sa...

Ja så mycket respons får man när man är så populär. Hoppas dan inte blev alltför jobbig !!! Vilket vackert tackkort du skickade. Elvis ber mig att hälsa dig med att han aldrig varken fått brev eller kort, där hans namn står som mottagare, står bara i försäkringsavin. Har inte vågat tala om för honom att vi skall på "klo-klippning" i morgon. Han hatar det, men det får han tåla.
Många kramar från oss tre.

Ölandsvindar sa...

Skrev en lång kommentar i mitten av veckan men den svävar runt någonstans. Det har varit lite trångt i luften här när alla turister suttit med sina plattor och surfat under regnskurarna. Härligt med så mycket uppvaktning och tecken på uppskattning! Det är du värd!
Kram /Kerstin

Anjas Hill sa...

Hej Susie!
Härligt att se hur du har blivit uppvaktad! Då kan jag trösta mig med att du har då inte direkt saknat mina gratulationer ;-)! Den här "årsdagen" har jag inte uppmärksammat i tid men nu, så här i efterskott, vill jag skicka mina allra varmaste gratulationer till dig.

/Anja