tisdag 12 maj 2015

DET ÄR SNART DAGS

Jaha, i morgon kl 06.00 smäller det - redan då ska jag nämligen vara i på lasarettet för operationen. Jättetidigt - men jag är mycket tacksam för att jag inte behövde ligga kvar idag efter inskrivningen och alla undersökningar. Inget slår ju hemma.....

Pensée-teatern med 15 små krukor.

Alltså får man väl lägga sig tidigt ikväll, även om man kanske inte kommer sova så gott. Jag måste gå upp 03.45 för att hinna med att dricka 2 små frp med en proteindryck. Har druckit två ikväll - och inte var dom goda precis. Smakade svartvinbär och det finns nog dom som gillar det, men jag tycker det smakar kattpiss!

På gamla brunnen vid infarten har jag satt en Digitalis som är vit m.rosaröda streck och så några små andra (?).

Allt gick dock väldans bra idag och syster Eva som jag skällde på när läkaren aldrig ringde upp, hon undrade lite försynt hur jag mådde idag. När jag sa att jag hade varit "skitförbannad", hade ett hetsigt humör (har varit rödhårig) och att jag inte gillade att nån "körde över mig" - men att jag sällan var arg eller ledsen någon längre tid så det hade gått över redan när läkaren äntligen ringde upp mig. Då var vi kompisar igen! Hon sa t.o.m. att jag som verkade så lättsam och glad när vi träffades sist.! Ja, men det var då det - när allt flöt på bra! Men jäklar om det inte går min väg.....*fniss*

"Lyxrabatten" framför rosenspaljén som jag ska ha rosa sommarblommor i. Har man ju inte hunnit med att plantera, så det får bli en senare fråga. (För jag är bra på att peka och slå med piskan..... *fniss*)

Igår gick jag ett varv och försökte dokumentera vad som blommade, eller vad som är på gång att snart börja blomma!

Den liljeblommande `Marilyn´.

Dröjer det för länge innan jag kommer hem så får nog Rolle rusa runt med kameran, jag måste ju bara få se hur dom "nya" tulpanerna ser ut. 

Här nedan följer det jag hittade igår som var nyutsprunget.








Som synes inte en röd tråd vad gäller tulpanutseende. Jag älskar alla.....


Nu är allt är nerpackat och jag ska försöka få tiden att gå lite genom att titta på TV.Jag följer Robinson Love Edition slaviskt på TV7 - och hoppas nu att det finns TV på rummet med den kanalen. Det är väl ingen större risk, så jag ska be Rolle spela in avsnitten när dom går i repris på lördag. Kan va bra att ha när man kommer hem om en vecka!

SKÖT OM ER!

16 kommentarer:

Rigmor sa...

Plockar alla vackra tulpaner du lagt ut bild på och ger dig en vacker bukett samt en STOR VARM KRAM och lycka till i morgon. Du fixar det här, det vet jag.
Kram kram

Anonym sa...

Nu önskar vi dig lycka till i morgon och en stor bukett med de allra finaste tulpaner du vet. Här kommer även en jätte KRAM
Boel o Berra

Ingrid sa...

Lycka till Susie!
Hoppas att du snart är hemma igen.
Kram, Ingrid

Nora sa...

Lycka till! Hoppas du snart är hemma i din trädgård igen!
Kram

Rosor och ruiner sa...

Önskar dig lycka till i morgon, hoppas du blir väl omhändertagen och att dom får bort allt det elaka!

Varm kram
Gunilla

Maribel sa...

Din Pensé teater är så snygg.
Önskar dig lycka till i morgon.
/Marika

Evas Kvarnaro sa...

Hej, vi kom hem i tisdags kväll, inget speciellt att göra så jag satte mig vid datorn och fixade med lite inlägg från Trollhättan besök.
När jag skrev kommentar sist så försvann hela alltet och man blir riktigt sur. Så pilligt att skriva på mobilen även om den är stor och tangenterna okej så är det inte som på datorn. men träning ger färdighet....
Tycker att eran altan är en riktigt skön färgklick, inte som alla andras.
Gillar den, men skulle ändå inte själv fått iden att pimpa på det viset.Men så vet jag hur verkligheten oxå är, det tycker jag är kul . . .

Detta inlägg med dessa underbara tulpaner sitter man bara och säger åhh så vackert hela tiden, hi hi ....
Svårt att välja vilken som är snyggast för de är alla precis lika sköna, håller med dig Susie.
Men du, jag undrar har du druckit kattpiss någon gång, hi hi .....
Eftersom du skriver att svartvinbärs drycken smakade 'det', *fniss*

Ja vårdpersonalen får passa sig för den dig, ja ja du ser så snäll och beskedlig ut, men under ytan . . . .
*ha ha ha* Ja bara på dem, säg ditt hjärtas mening, det gör inte många.
De tiger och samtycker och gnäller sedan varför . . . .
Bättre att få ut sin ilska direkt och sedan bli en snäll och goe flicka.
*fniss* ja ja men så ska det vara.

Sköt om dig vännen, det här kommer du fixa fint Susie.
Varma kramen från oss/ Eva och Rolf.

Ruben sa...

Hej Susie!
Lycka till med operationen. Förstår att det är skönt för dig när den är gjord, att gå och vänta och inte få något besked är ju bland det värsta som finns.
Nu hoppas jag att du har vidtalat Rolle så att han sköter om allt i trädgården exemplariskt. Och det är nog bäst om han avrapporterar till dig varje dag, eller allra helst ett par gånger om dagen. OCH pensé-teatern få han förstås verkligen omhulda!

Jag håller tummarna att det går bra idag och jag känner på mig, att det kommer att gå jättebra!

Ha det gott!
/Ruben

lavendia sa...

Du är nog snart hemma igen, även om det hade varit intressant att se vad maken gjort på bloggen.
Bra att du har humör.
Och lycka till idag som det måste vara. / Britt

Carita och Bertel sa...

Oj så många färgglada tulpaner, jag gillar alla. Hoppas allt gått bra med operation. Det är bra med humör ibland om man använder det rätt.
Må så gott. Carita

Bosse Lidén sa...

Bra att ni blev vänner igen. Hon och du. Jag trodde inte du fick åka hem igår. Visst är det skönast att sova hemma även under dessa trista sammanhang och tidskrav. Hoppas det gått bra idag. Det finns aldrig någon bra tid att bli sjuk eller dålig på. November hade jag kryssat i om jag måste fylla i. Jag har också sett alla Robinson avsnittet och Edenavsnitten. Du vet väl att du går bara in på TV4 play och då kan du se dem när du vill. Det börjar bli extra spännande nu när det är par som gäller. Stor skillnad att bo i den finaste hyddan jämfört med den sämsta. Din trädgård visar sig från sin finaste sida och säger till "Matte" att hon ska se till att komma hem så fort som möjligt. Kram Bosse

mammi sa...

Jag blir så avis av dina underbara blomfoton.När jag sen kollar i vår trädgård, har vi massor av olika sorter men eftersom jag inte kan namne o dyl (jo rosor & tulpaner m.m.) men namn är inte min starka sida. I vilket fall som helst
Jättekramar från oss
Mammi med fam.!!!

Rigmor sa...

Tittar in...och vill bara säga att jag tänker på dej!!
Kram kram

gotlandupochner.com sa...

Jag med. Varje dag hoppas jag att... Givetvis vill jag att de 111 bloggar som jag har bland mina favoriter ska må bra.
Bamsekram. <3

Rosor och ruiner sa...

Vill bara säga att jag tänker på dig, hoppas du mår bra!
Kram Gunilla

Maria sa...

En stor stor bukett med de allra vackraste och mest väldoftande blommor till dig! Du hör väl att även fåglarna sjunger till dig och hejar på så att du snabbt ska komma hem till din underbara trädgård igen. Lycka till o många Kraaamar!