måndag 20 december 2021

HEMSKT BLÅSVÄDER

Igår var det varit lite kämpigt, det blåste kraftigt och då bryts TV-mottagningen. Jag ville gärna se skidorna, men det är inte speciellt kul att precis när nåt spännande ska hända eller man ska få veta en tid eller ett resultat - då blir rutan helt svart och ljudet försvinner.....

Men å andra sidan får man väl acceptera att det är så här när man inte har bredband, utan har egen parabol. Vi tog ju hit en ny man från ett annat bolag än den som Viasat skickat hit för att ställa in mottagningen från den nya satelliten och som inte fixade vår mottagning ens efter två besök. Den andra killen som vi kontaktade själva gjorde så att TV-mottagningen funkar 95% av tiden. Det är bara när det blåser riktigt ordentligt - och också lite beroende på varifrån vinden kommer - som vi får problem. Och igår kom den helt klart från fel håll!


Det har snöat igen.....


Förra gången det hände - men då var det också massor med tung snö förutom blåst - så bröts två stora grenar av på en hög tall i kohagen och la sig på vårt gunnebostängsel. Dom här stora grenarna ligger fortfarande kvar för det fordrar nog mer kraft än vad vi två kan uppbringa. Vi kanske t.o.m. får vänta framåt våren innan vi får bort grenarna. Den här gången har "stormen" bara ställt till det här med TV´n så det får man väl kanske vara tacksam för! Dessutom var det bara skit på kvällen och det jag ville se (1,2,4) kunde jag ta in på den vanliga antennen.


Det ska bli "kul" att se hur gunnebostängslet ser ut när vi får bort grenarna!

Såg en snutt på TV i veckan och blev otroligt irriterad för där satt Tommy Körberg och klagade över att "gamlingar" fortfarande spelade rock!? Han tyckte tydligen att det var hemskt att se Rolling Stones som verkade ha en fot i graven enligt honom. Dom är absolut inte mina favoriter, men det finns massor av andra "gamlingar" som är otroligt bra. Här följer en;




Har aldrig varit direkt förtjust i Körberg som person, han brukar ganska ofta klampa i klaveret och säga  dumma saker. Men när han tycker att dom som är i hans egen ålder inte ska spela rock, då vet han inte vad han pratar om. Han skulle t.ex. kunna lyssna på Billy Gibbons (f.d. ZZ Top) som är i hans egen ålder och som 2018 gjorde den här CD´n "the Big Bad Blues". Hundra gånger bättre och rockigare än det mesta som görs idag av en del unga "förmågor".....


SUSIE

 

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Så irriterande med avbrott i tv-sändningarna. Här har vi som tur är inte haft några större problem, men blåst har det gjort och blåser gör det i dag också.
Körberg är en duktig sångare, men som person har han gjort en del vurpor minsann, så han ska inte sätta sig på sina höga hästar. Låt gamlingarna spela rock!
Ha en glad måndag!
Kram, Ingrid

Thalassa sa...

Här - söder om Söder - är det minus 15 nu. Brrrr! Aldrig är man riktigt nöjd. Jag föredrar minusgrader - och snö - i stället för gråväder o fukt, men det här blev lite väl kallt. Främst för att vi ska packa bilen och åka till Udden om ett tag. Och packningen - det är MÅNGA kollin….ska ju bäras mellan bil o stuga i många vändor.
T K är en fantastisk sångare (fortfarande) men som person (den offentliga i a f) mindre trevlig. Kanske en riktig charmknutte privat? Maken - min alltså - vägrar både att titta o lyssna på honom, kallar honom för ”den där pompöse dj-n” och lämnar TVn. Och min man är en ovanligt tolerant person!
God Jul!

Lena i Wales sa...

Jobbigt när Tv inte funkar, allt med krånglig teknik är jobbigt.
Jag gillar Körbergs röst, men behöver inte se honom.
God jul!

Paula Merio sa...

Haha, jag får utslag när jag ser Tommy Körberg med sin stora haka som han jämnt ska sticka ut! Nä ingen favorit mao...
Det blåste här också men självklart är det värre där på öjn. Det får man ta när man bor på en sån ljuvlig plats!
Dom har varit hit och tagit en koll på våra mottagare också här i husen, vi har inte fiber och kommer inte att få det heller. Jag streamar nästan allt via datorn men det blir störningar då också, bilden liksom fryser i några sekunder. Nu har jag vant mig så jag får inte längre utbrott...
God Jul till dig och gubben, julekram!

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Nej fy när tvn krånglar blir man inte glad :(