fredag 26 februari 2021

FEM FRÅGOR & DET ÄR VÅR!

Enligt SMHI så är det "metrologisk vår", alltså plusgrader dygnet runt i minst en vecka. Och det har det varit här. Hur "varmt" det varit på nätterna vet jag inte, men på dagarna sista tiden har det varit ända upp till +10-12 grader. Så skönt!

Dessutom har all snö smält bort, både i "parken" som brukar ha mest snö på hela Gotland (beroende på dom höga träden runt om oss) och på fram- och baksida på tomten. Men idag är det ingen snö kvar alls - förutom en sträng i diket utanför oss..... 


Här följer Elisas fem frågor och mina svar: 

  1. Vilket var ditt första jobb? Jobbade på apoteket Lokatten i sex år, ett ställe som inte passade mig speciellt bra. Har alltid haft lite svårt för "överhögheter" och det fanns det gott om där på den tiden.
  2. Vad läser du just nu? "Rebus sista fall" av Ian Rankin.
  3. Har du någon gång träffat någon känd person? Ja, ett flertal inom bilracingvärlden - bl.a. Ronnie Pettersson som förutom att vara en av Sveriges bästa förare (alla kategorier, under alla år) också var en mycket trevlig och sympatisk person.
  4. Vilken talang skulle du helst vilja ha? Skulle önska jag var riktigt musikalisk, alltså både kunna sjunga och spela nåt instrument. Eller också att jag var en fantastisk författare..... Det senare kanske skulle vara enklare för min gubbe som är musikfanatiker. Han skulle nog hitta en massa att klaga på när det gällde min musikalitet! *fniss*
  5. Vad var det första du köpte för egna pengar? (Hur ska man komma ihåg det!?) Men...om det gäller nåt lite mer påkostat så var det nog en begagnad bil ett antal år efter det jag börjat jobba.

Nu måste jag sluta att "hartsa" på datorn, jag ska iväg till vc för omläggning. När jag var på sjukan i förrgår så tyckte läkaren på bröstavdelningen att jag skulle fortsätta med omläggningen 2 gånger i veckan och sen komma till dom för en uppföljning om 2 månader. Sen kollade dom naturligtvis också hur mitt op.sår såg ut. Och det var helt klart på bättringsvägen, men...jag hade en fistelgång som var 6 cm djup! Så det där om att bli bra inom kort kan jag nog glömma!!

SUSIE


10 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Att jobba på ett ställe i sex år där du inte trivdes, så gjorde man förr. Idag hade du nog sagt upp dig. Jag kommer ihåg redan för flera år sedan som blev fast anställning omvärderad. Det ansågs fint att pröva många olika jobb. Då var man "utvecklingsbar".

Krya på dig med dina sår och omläggningar.
Trevlig fredag!
Kram!

Robert W sa...

Min första bil var en folkvagnsbubbla. Vacker klarröd färg. Begagnad så klart. Jag har aldrig någonsin köpt en ny bil. Det skulle nog vara en speciell känsla att få göra det. Men då får Eurojackpot slå in ikväll ;)

Ingrid sa...

Visst är det ett helt fantastiskt vårväder. Men det ska väl ännu bli en och annan starur innan vårvärme kommer på allvar.
Hoppas att det gick bra på vc i dag!
Kram, Ingrid

Kina sa...

Vi är många som skulle vilja kunna sjunga och spela något instrument, Det är väl för att det skänker sådan glädje! Om du sjöng lite kärlekssånger för din lille gubbe, så skulle han säkert inte klaga. Kram!

Lillian "sognafaret" sa...

Det er noen ganger en finner ut at en jobb ikke passer så godt av like vel. Godt vi har noe å velge i og prøve ut. God helg.

Hanneles bokparadis på Hisingen sa...

jag har levt med musikfanatiker och lärt mig att LYSSNA, också en konst, skönt att slippa isiga vägar,

Mrs Calloway sa...

en fick verkligen veta sin plats när en kom där ung och oerfaren och skulle jobba med det ena eller det andra. men ibland gick någon för långt. och då! tog det hus i helsicke! det njuter jag fortfarande av

Paula sa...

Fy bubblan vad jobbigt du har det Susie! Lika många bakslag som framsteg, då är det inte så lätt! Jag hoppas jag är lika positiv och modig som du den dagen det är jag som drabbas...
Apotek var nog hierarkiska institutioner tidigare. Jag hoppas att de är mer jämlika nu. Bankvärlden där jag jobbade var också rätt märklig på många sätt. Fanns många man skulle buga och kröka rygg för, deras kostymer skulle ytterligare spå på deras överlägsenhet...
Ha en fin helg i solen, krya-kram från pörtet

Susie på Stjärnarve... sa...

Jag uttryckte mig nog lite fel när jag skrev att jag inte gillade att jobba på apotek - jag älskade det faktiskt. Men...det var några överhögheter som jag hade svårt för. Ägaren (det var privatägt på den tiden) var aldrig där, så honom hade jag inga problem med men sen var det några chefer som var otroligt konstiga.
Vi var väl runt 30 kvinnor och så 2-3 gubbar, vilket kanske förklarar lite. Kom det en ny elev direkt från skolan som var av manligt kön så blev det hej och du direkt, däremot så var det ni och fru eller fröken till dom som jobbat där i 30 år!? Det var hemskt.....
KRAM/Susie

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Men ... eländes elände med fistelgången :(
Men vilka bilder från trädgården. Vilken skillnad mot all snö som låg. Det var helt otroligt så snabbt snön gick bort. Imorse hade vi minus tre när vi gick ut men det var skönt ändå för det var vinstilla. Nu viner vinden men solen lyser ändå från en klarblå himmel!

Ha det så bra som det bara går nu Susie!
Kram Anita