måndag 12 oktober 2020

I SÖNDAGS

Efter att stygnen på bröstet gått upp på fredagen så var jag tvungen att åka till Visby på söndagen för omläggning igen och vara där redan vid åtta på morgonen! Och det var jag!!

Tog faktiskt bilen själv, tyckte stackars Rolle skulle kunna få vila sig en dag från att vara chaufför och uppassare åt mig. På grund av det okristligt tidiga besöket på akuten så kom jag in hyfsat snabbt. Jag hade blivit förvarnad att kom jag senare skulle jag säkert få vänta länge - det är ju inte precis nåt livshotande.



Direkt när jag var klar så gasade jag hem igen, men när jag började närma mig Klintehamn(efter c:a 3,5 mil) så började jag bli enormt trött - vilket inte är så bra när man kör bil. Så det var bara att öppna ett fönster så det blåste frisk luft på mig och köra försiktigt. Jag tror att tröttheten kom av kombinationen med cellgift på torsdagen samt att jag varit vaken sen fem på morgonen. Väl hemma igen redan vid tiotiden så åt vi en tidig frukostlunch och sen la jag mig på soffan framför TV´n för att vila. Det dröjde 30 sekunder, sen sov jag ett par timmar. När jag vaknade hade jag tyvärr läckt massor med sårvätska. Inte trevligt, men bättre än rent blod!

Nu började t.o.m. mina förbandsmaterial sina. Jag hade massor efter förra operationssejouren för fem år sen. Alltså måste jag be att få lite med mig hem. Som nödlösning har jag satt på en binda! Jag ska nämligen upp idag - igen - till bröstavdelningen där min läkare Helena ska "titta" på mig och ge mig ett besked om vad som ska hända nu. Blir det bara att fortsätta som det jag har nu; Förband med Aquasel (material som stoppas in i bröstet och som ska suga upp vätskan), ihopsyning igen, eller blir det en sån där jäkla vacuumpump igen. Gissa vem som är ENORMT trött på det här trasslet.....

Igår eftermiddag när det var fint väder så begravde vi Santos i parken, precis på andra sidan staketet till innertomten. Där ligger Penny redan, men Santos urna grävdes ner på andra sidan av en liten syren. förutom en liten blombukett fick han massor av vårlökar i sin grav.  I vår - när jag förhoppningsvis mår betydligt bättre - ska jag plantera nån fin perenn hos honom och dessutom ta bort allt gräs bredvid syrenen.

SUSIE


5 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Önskar dig all lycka till idag och jag fortsätter att hålla tummarna för dig, kram! Så fint ni redan gjort för Santos och ännu finare blir det sen <3 <3 Som sagt, lycka till nu!!!!!!!!

Ingrid sa...

Man känner inte riktigt igen sig här på bloggen, men jag antar att du jobbar med den nya redigeraren?
Hoppas att de snart får någon ordning på ditt operationssår. Det måste vara jättejobbigt för er båda två, men mest för dig förstås. Krya på dig!
Kram, Ingrid

Anonym sa...

Vad jobbigt du har det din stackare, hoppas verkligen att det fixar till sig snarast.
/// Göran K

Rosor och ruiner sa...

Men så jobbigt du har det med allt, lider med dig! Ny bloggdesign ser jag, fint!
Kram o ta hand om dig!
Gunilla

Paula sa...

Så fint ni gjort på graven. Det är så lessamt när man förlorar sin fyrfota vän, jag har inte kommit över Blinkas tragiska död ännu. Men nu får du ägna dina krafter åt att kämpa dig frisk så snart som möjligt. Ta hand om dig, kramar från pörtet