söndag 26 januari 2020

ROSOR, SKUMPA & MÖBELFLYTT

Efter min koloskopi i måndags trodde jag att Rolle skulle köpa en flaska skumpa med sig hem + nån extra god middagsmat. Nu blev det inte så.....



Alltså tog han igen det igår och kom hem en liten flaska med mousserande J.P. Chenet Peach och en bukett med orange rosor - som passade flaskan perfekt. Och jag lagade till lite extra god mat!


Eftersom det var hela 10 rosor i buketten så delade jag upp den i två. Så nu har vi vackra blommor i både matrummet och i vardagsrummet. Perfekt!



Vi har också passat på att möblera om - och det kan jag tala om är otroligt ovanligt. Rolle hatar nämligen att ändra möbleringen, han vill kunna hitta även om det är elavbrott och kolsvart.
Däremot är det helt OK att köpa nya möbler. Bara dom hamnar på samma plats som dom gamla!


När vi bodde i Stockholm så hade vi möblerna i vardagsrummet på samma sätt i hela 15 år. Jag som var van hemifrån att min mamma möblerade om väldans ofta - pappa var inte lika intresserad - tjatade och tjatade i åratal om att få möblera om och till slut så gjorde vi det. Sen hade vi dom på det sättet dom sista 15 åren vi bodde där!


Nu har vi bott här över 16 år och dessutom bytt möbler ett antal gånger så jag tyckte det var dags. Och jag har faktiskt inte tjatat, men nu började jag tycka det var dags och nämnde det ett par gånger.
 Så när han kom in på kontoret där jag satt framför datorn och frågade om vi inte skulle passa på att möblera om, då blev jag enormt förvånad! 

Fast han såg lite småsur ut när det var gjort. Han sa att han inte gillade den nya placeringen av sofforna.....alltså sin soffa mot väggen. Min soffa står framför fönstren och jag tyckte det blev jättebra. Nu sitter jag mitt framför TV´n och behöver inte vrida mig. 
Rolle ligger i sin soffa, alltså spelar det ingen roll om han får titta lite till vänster eller lite till höger.


Men jag blev återigen chockad när han redan några timmar senare påpekade att det var mycket bättre nu efter ommöbleringen! Va, kunde inte vara möjligt att han tyckte och dessutom erkände det!?
Men, jodå han gillar det!! Ibland kan han faktiskt fortfarande överraska mig.....

SUSIE







3 kommentarer:

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Men det var väl bra att Rolle tog igen det igår. Tjusiga rosor dessutom som verkligen passar flaskan! Du som älskar färg. Ler när jag läste om möbelflytten. Vi möblerar aldrig om men det beror mest på att vi har ett rum som inte går att göra så mycket åt. Däremot vill jag ha nya möbler i vardagsrummet. Kanske blir. det i år ... Minns också att min mamma möblerade om när jag var liten. Hon hade en matta hon kånkade upp ena änden på möbeln på och sedan drog hon den längs golvet. Hon lyckades flytta det mesta på egen hand för pappa, nej han var inte intresserad.

Här har vi haft grått väder idag. Plus 7 grader visserligen men friska vindar och inget skönt alls. Igår däremot var det sol och fint.

Kram Anita

Märtha sa...

Varför låter det där så bekant? Visserligen är/var de hus jag bor/bott i svåra att möblera om i, men motståndet är evigt... Lite, lite förändringar blev det här när jag sakteliga flyttade in, men... "Är det inte bra så här, då?" Har flyttat på tavlor och annat smått, och fick lov att berätta det, eftersom han inte hade märkt alls... Jo, SENARE kan jag nog få höra att det fungerar bra... Så små frön och skörda fem år senare, typ... Ha det gott, njut av rosorna - smakade bubblet skönt?

Rosor och ruiner sa...

Tjusiga rosor du fick, och visst är det kul att möblera om nån gång, om man kan! Vissa rum är ju liksom bara en möblering som funkar s a s

Kram Gunilla