söndag 3 februari 2019

NY BLOGGADRESS!!!

Den här helgen har jag fått flera meddelanden om att Google+ ska läggas ner för privatpersoner, alltså är man tvungen att flytta sin blogg - och det snarast! 

Eftersom flera av er jag bloggar med har era bloggar i wordpress så har jag bestämt mig för att flytta dit också, men det lär väl kanske ta ett tag innan man känner sig riktigt hemma där och alla har hittat dit!!
Jag har i alla fall börjat med att försöka göra en blogg och sen göra ett inlägg, så alla är välkomna till: 

https://stjarnarvebloggen.home.blog/

SUSIE

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Det är bara Google+ som läggs ner. Google finns minsann kvar!
Kram, Ingrid

Marlise sa...

Ja, genau so war es bei mir.
Ich habe meinen Blog importiert zu Wordpress.
Angeblich konnte ich heute nichts mehr bloggen.
Habe es gerade versucht, es klappt.
Vielleicht meint Google, wie Ingrid schreibt, nur Google+?
Keine Ahnung!
Wir gucken was passiert.
Ich habe mir deine neue Adresse schon mal gespeichert.
Mach das bitte auch mit meiner Adresse:
https://eifelviaoeland2.video.blog/
Nur für den Notfall.
Wenn es geht bleibe ich bei Blogger.
Lieben Gruß

Ja, det var precis vad det var med mig.
Jag har importerat min blogg till Wordpress.
Förmodligen kunde jag inte blogga någonting idag.
Jag försökte bara, det fungerar.
Kanske kan Google, som Ingrid skriver, bara tänka på Google+?
Ingen aning!
Vi ser vad som händer.
Jag har redan sparat din nya adress.
Vänligen gör det med min adress också:
https://eifelviaoeland2.video.blog/
Endast för nödsituationer.
Om det går kommer jag att stanna med Blogger.
Med vänliga hälsningar.....Kram Marlise

Anni sa...

Hur påverkas Blogger av att Google+ läggs ned?

Anni sa...

Ok, nu hittade jag lite info, men jag kan ingenstans se att din blogg är integrerad med Google+. Jämfört med när jag går in på t ex Rost och rädisor vars sidan ser helt annorlunda ut. På infon jag såg står det att de som idag kommenterar med Google+ i fortsättningen blir "vanliga" blogger-kommentarer. Så är det ju för både dig och mig redan. Jag kan inte se hur vi drabbas?

Lena i Wales sa...

Jag har Wordpress, så det kommer inte att beröra mig.
Ser på kommentarerna ovan att det delade meningar om vad som gäller.
Lycka till, hur du än gör.

Trädgården Sanda Cottage sa...

Hej Suzi, Vill du att vi byter din blogg-feed direkt på TF eller ska vi avvakta tills vi ser att du gjort ditt första inlägg? :)

//Veronica

Helena sa...

Hej hej!
Blogger påverkas inte av detta. Bara de som är kopplade till Google+
KRAM från mig!

Lena i Wales sa...

Hur går det för dig med bloggen?

Bosse Lidén sa...

Veckans citat var kul. Jag minns Isa väl. Hon var en duktig skådespelare.
Kram Bosse

HWIT BLOGG sa...

Så märkligt! Har jag missat något??! Jag är så galet oteknisk så någon ny plattform vågar jag mig inte på, huuu...
Detta måste jag kolla upp mer vad som händer!
Ha en fortsatt finfin vecka.
Kram Titti