tisdag 20 februari 2018

GRÅMULET IDAG

Just nu känns det faktiskt lite trist. Anledningen är att jag inte sett några vårtecken i trädgården ännu och det är verkligen hög tid för det! Eller hur?
Fast allt är ju inte bara vitt och grått ute som tur är. I förgrunden är det en hängsyren som är trist just nu, men bakom den - på andra sidan gunnebostängslet - är det en skogskornell `Midwinter Fire´. Och det är toppen på kornellen med sitt vackra lysande orange grenverk man ser.

Nedanför muren finns det rödbladig alunrot och så finns det också vintergrön silverbenved och en thuja i murrabatten. Längst bort är det sen en vintergrön klängväxt mot gunnebostängslet, en vintertry - Lonicera henryi. Just nu är det riktigt trevligt med dom här växterna som ger lite färg åt trädgården.

Inne får man glädja sig åt alla grejor man har dekorerat med. På väggarna och i hyllorna. Bilden ovan är från kontoret där vi hängt upp en stor plansch över en Weber-förgasare. Alltså sånt vi jobbade med i över 40 år. 

Här har vi ett vackert prydnasglas med en orm på. Present från min kusin för massor av år sen. Kommer faktiskt inte ihåg när exakt. Undrar om det var innan vi flyttade hit till Gotland för 15 år sen, eller om det var efter. Ska nog kolla med henne!

Idag ville Santos vara med husse i musikrummet. Berodde nog på att Rolle lyssnade på jazz och då blir det inte lika högt som när det är Rhytm & Blues, Blues, Rock eller liknande. Alltså sånt som jag också gillar! Men modern och/eller storbandsjazz samt klassiskt har jag ärligt talat lite svårt för. Så då ber jag honom skruva ner volymen - och då trivs Santos också!

Susie

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Du hittade ju mycket annat trevligt att visa än vädret. Här har jag i alla fall haft ett par timmar solsken som jag är väldigt tacksam över.
Kram, Ingrid

Anita sa...

Tänk så glad skogskornellen måste vara som får spela huvudrollen för en gångs skull, lysa riktigt i rött när inget annat lyser. Bilden blev läcker, det ser nästan ut som syrenen har röda grentoppar. Här har vi fått in en köldperiod. Minus 7 just nu och det blir nog kallare inatt.

Kram Anita

Evas Kvarnaro sa...

Hej Rolle och Santos så söta ni är, kram till er från mej.
Vacker Header Susie. (skulle nämnt det redan från början men . . .)
Hjärtekram/ Eva