onsdag 29 juni 2016

HANNU - VILKEN UPPLEVELSE

Igår var jag i Visby tillsammans med 2 väninnor. Ja, jag var faktiskt där två gånger! 
En gång mitt på dagen med Rolle när vi skulle hämta en maskin. Då åkte vi pickisen - utan AC. Inte så kul en varm dag!!

Den svarta VALLMON tillsammans med en cerisrosa ALSTRÖMERIA. Mmmmm.....

Den andra var desto roligare! Vi var tre källingar som åkte till Visby för att lyssna på ett föredrag med bildvisning av Hannu Sarenström. Och vilken upplevelse det blev.....

Visst är den läcker, men svart!? Njae, men det hade jag inte heller räknat med!
Hans berättelse om sin trädgård och om sina trädgårdsvisioner var så otroligt medryckande att jag blev lite chockad när det var slut efter närmare två timmar. Och detta trots att det var olidligt varmt i lokalen. I alla fall för oss som satt på "fel sida". Den andra sidan hade fönster som stod öppna.....

Alströmeria
Jag skrattade och fnissade - hans humor är helt i min stil - och trivdes otroligt bra, så jag glömde både att fota och att filma. Men...gjort är gjort, så man får väl kanske satsa på nästa gång man träffar honom. 
Jag har t.o.m. en bild på Alströmeria på mitt bankkort. Är väldigt förtjust i dom!

För fler gånger måste det bli. Hannu har ju matlagningshelger också, förutom visning av sin fantastiska trädgård! Kunde kanske vara nått!?
Vresrosen Rugspin och röd perukbuske
Den här rosen är nog den enda jag skulle få godkänd av Hannu - alltså den i bakbrunden. Den främre är en röd perukbuske. Han gillar tydligen endast gammeldags buskrosor - och det har jag inte några, men en vresros kanske går hem!?


Till skillnad mot den nya öppna fräscha utsikten över kalhygget på framsidan (se headern), har vi för andra året i rad ingen poolutsikt alls. Jag kan ju inte bada med hål i magen, dessutom är det bevattningsförbud. Så det blir tydligen inget dopp i år heller.....

8 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Oj, honom har jag aldrig haft turen att komma i närheten av men jag har läst (och äger) flera av hans böcker. Förstår att tiden gick fort!
Kram /Kerstin

mammi sa...

Saknar ord för dina underbara bilder, blir riktigt äkta avundsjuk. Får väl ut i morgon och slåss med ogräset, för det växer verkligen. I går kväll tog jag "Gottfrid" vår åkklippare och körde över de enorma gräsytorna. Gräset hade inte vuxit ett dugg,men det hade verkligen ogräset. Här inne har jag ännu tråkigare saker att göra. P.gr.a allt jag måste göra, har det blivit lagt i högar, alla papper från alla myndigheter vi har kontakt med. 6 stora pärmar och så tvingas läsa deras dj-la kanslisvenska. Fick ett brev från Omsorgs-förvaltningen, innehållande 4 sidor maskinskrivit, där de talade om att jag kunde få avlösning.(vilket jag är berättigad till) Jag min idiot har uträttat MINA ärenden, när Uno är på Dialys, trodde i min enfald att det var bra. Efter att de sänkt mitt "hjälp-arbete med över 50 % " tänker jag ta ut varenda timme jag är berättigad till, och inte göra mina ärenden, utan att Hemtjänsten får ställa upp.Om inte annat kan jag ju ta en sväng till stan, shoppa, äta gott m.m.
Skall försöka sänka adrenalinet lite, om det går.
Ha det så gott alla 3
Kramar
från oss alla 3

Unknown sa...

Skoj att du varit på en bra föreläsning med den trevliga Hannu!
Det är verkligen bra om man glömmer obehag runt omkring.
Tråkigt det här med lågvatten hos er och det värsta är väl att man måste lära sig att leva med det, om det blir som prognoserna förutspår. Trist för er som nyss fått poolen! Men jag hoppas verkligen att prognoserna är lite felspådda så att ni ska kunna använda den.
Ha en fin sommar! Kram

Unknown sa...

Tack för din kommentar!
Härligt att höra att jag i alla fall tagit rätt beslut inom något område i livet.
Jag har fått i stort sett alla gamla plantor från släktingar och de sprider sig som sagt. Så börsen behöver inte vara stor i alla lägen.
Kram

Bosse Lidén sa...

Kul att se en svart men den vinner inte färgtävlingen i sin familj. :)
Att åka bil utan AC är tufft. Jag minns alla resor hem från stranden förr i vår lilla bastubil.
Två timmar kan försvinna fort om det är en bra talare eller ex. film som vi var på i måndags.
Kram Bosse

susanne sa...

Visst är han rolig att höra på! Kan hålla på och prata hur länge som helst om sin trädgård. Men nog finns det så mycket vackert hos dig, tror säkert du skulle få godkänt!

Jord under naglarna sa...

Å vad roligt!! Tyvärr missade jag honom när han var i Östersund, jag var på skolan då, men jag såg honom för flera år sedan och han var väldigt bra på att prata. :)

Carina sa...

Låter som ett bra och spännande föredrag om tiden helt försvinner. Jag skulle gärna ta en titt i hans trädgård. Och det finns ju många fler besöksvärda i samma område :)

Ha det gott! Carina