tisdag 22 april 2014

IRRITERAD OCH GLAD

Ibland blir man vansinnigt trött och "lite" irriterad på vissa saker - eller rättare sagt riktigt förbannad!
Jag har FORTFARANDE, efter en vecka, stora problem med annonser på Internet (däremot kommer jag numera in på banken som tur är). Annonserna är bprt en halv dag när jag gjort nått rekommenderat ingrepp, sen kommer dom ofelbart tillbaka. Jag har varit i kontakt med företaget som ombesörjer att lägga ut annonserna och som har lagt in nått hemskt program hos mig, men dom vet tydligen inte hur man ska få bort det. Annonserna försvinner visserligen när jag tog bort Google Chrome, men när jag anslöt Chrome igen så kommer dom tillbaka. Snart ger jag upp.....och det är inte likt mig!


Däremot är jag otroligt nöjd med JN Pool och Johnny som gjort och gör allt för att det hela ska bli så bra som möjligt - och framförallt lyssnar på mig och ser till att jag ska bli nöjd. Och det är inte lätt.....
Dessutom har han bra idéer för att förbättra vissa saker och dom plockar ihop efter sig och ser till att inga växter blir förstörda. Tänk om alla "hantverkare" kunde vara så duktiga!


Bygget går framåt hela tiden och är väl kanske snart klart, nån vecka till så kan man kanske doppa sig...om vädret tillåter förstås! Sen ska dock Rolle lasera hela nya tillbyggnaden, poolskyddet ska monteras och vi ska lägga sten runt hela poolen så att den smälter in i resten.
Idag har jag dock suttit på kanten och testat hur det kommer att kännas att sitta där och sen bara kasta benen över kanten och plumsa ner i poolen. Underbart!!

Jag fick den här bilden på mail från bloggvännen Kerstin på Öland. Hon tyckte att den verkligen symboliserade mig - och det kan man väl hålla med om. En betydligt smalare Susie dock.....*fniss*


Igår tog vi en prommis i skogen och helt plötsligt kom vi till en liten naturligt liten damm. Mysigt!


Det var otroligt varmt igår, så man orkade inte jobba så mycket - men vi fick en hel del gjort ändå. Så vi tyckte vi kunde ta det lite lugnt ett tag. Alltså blev det lite kul för Santos istället för trädgårdsjobb!


Det kryllar ju som sagt av blåsippor här, men dom har jag visat nu så det räcker för i år. Här är det däremot blommande Vinca minor - vintergröna, som tydligen spritt sig från någon trädgård och numera växer "vilt".



  Hemma växer det också så det knakar, här är det rosenpionen i en pallkragslåda som redan blivit 3 dm hög.


Jag letade noga, men  hittade bara en knopp - återigen. Det har varit likadant under tre år nu.....
Man kan ju undra varför!?

Hyacinterna är i full blom. Det går alldeles för fort nu!

7 kommentarer:

mammi sa...

Som vanligt underbara bilder. Är lite avundsjuk på Gotlands natur. Här växer det också så det knakar, så man behöver ju inte bli sysslolös!!
Kram till er 3

Ingrid sa...

Vilket elände du fått med de där annonserna. Hur kan det vara att de dyker upp? Har du fått något virus i datorn eller??
Bilderna från er trädgård är jättefin som vanligt och poolen kommer säkert att bli hur fin som helst.
Kram, Ingrid

Ruben sa...

Din pool blir bara finare och finare! Dags att ta fram badmössan snart. (Som hon, statybaderskan, har gjort).

Ha det gott!
/Ruben

trädgårdsdrömmar sa...

Så härligt det ser ut med poolen.Där kommer du nog få många sköna stunder.Så trist med reklamen som någon lägger in hos dig.Jag har ju reklam men den får jag lite betalt för.Hoppas det ordnar sig.
Kram

Anonym sa...

Jag tycker att du ska ha betalt för reklamen som de slänger in hos dig. Skitjobbigt. :( Betydligt trevligare att följa med dig på promenad och att se hur poolbygget växer fram. Vilken pli du har på hantverkare. Räknar du med ett premiärdopp till mitten av maj?
Kram Bosse utan Pool.

Oljekritan sa...

Ujuju på ren närkingska va det växer och knoppar på Gotland..och badas ska det i poooolen,, va härligt..vilken fin sommar det ska bli..Kram Karina

Carita och Bertel sa...

Ni ser ut att ha så fina omgivningar att promenera i, mysigt. Jag fick också någon konstig annons eller vad det var, som jag inte ville ha. Jag fick också ta bort Google chrome och installera det på nytt, nu fungerar det. Ha det fint/Carita