KOMMENTAR

Klicka på KOMMENTARER under det aktuella inlägget.

Du måste - och det här gäller alla - markera rutan där det står att du inte är en robot, först därefter kan du skicka din kommentar.


VIKTIGT - har du inte någon egen blogg MÅSTE du klicka på ANONYM, då först publiceras den!



söndag 25 april 2010

ENGLANDSLEVERANS!?

Tänk att man aldrig ska få vara riktigt glad! Det här med nedlagd flygtrafik över Europa har inte bara drabbat resenärer, även mina växter har drabbats!!

Hosta `Krossa Regal´

För c:a 10 dagar sedan så skickades min order på dagliljor och funkior från England med "First Class", alltså med flyg. Dom skulle alltså varit framme för länge sedan, men ligger väl nu bortglömda någonstans och väntar på att få bli ivägskeppade till Sverige.

Hosta `Devon Green´

Om dom inte dyker upp senast i början på veckan så får man väl betrakta dom som helt döda!

Hosta `Independence´

Jag beställde alltså fem funkior och 8 dagliljor och hade inte en tanke på att något kunde ha hänt med dom. Så igår fick jag ett mail från Applecourt där min kontakt frågade om jag hade hunnit fått leveransen INNAN flygstoppet - men så kul var det ju inte!

Hosta `Brother Ronald´

Och så var det ju inte bara jag som beställt plantor, även tre andra vänner. Så tillsammans har vi tagit växter för c:a 2000:- ungefär och jag har förskottsbetalt allt!


Hosta `Sun Power´

Alltså undrar jag naturligtvis hur det går om växterna nu är döda när dom kommer fram? Får man någon ersättning? Och i sådant fall från vem? Eller ska jag bli tvungen att betala 2000 för döda växter? Hur ska jag kunna kräva dom andra i gänget på betalning i sånt fall!?

6 kommentarer:

Ruben sa...

Ja, vad oanat kan inte hända. Som tur är, är hostor ganska tuffa, så med lite tur ska de nog klara sig! Jag håller tummarna!
/Ruben

mammi sa...

Eländes elände. Det enda man kan göra är ju att hoppas. Själv hoppas jag kunna få hjälp med datorn. Sen det stora haveriet, har jag försökt med jag vet inte hur mycket, för att få bilderna att funka. Får väl ut och dra ogräs i stället. Har gnällt färdigt nu.
Kram
Marianne

Mimi sa...

Äsch! Vilken otur. Jaa, knappast ersätter väl ens hemförsäkring något sådant, eller posten, eller flygbolagen. Månne vulkaner har försäkringar.....
Kan ju trots allt hända att Ruben har rätt. Håller tummarna för det.
Hälsn mimi

Rosor och ruiner sa...

Vilket elände! Hoppas verkligen de kommer fram snart, och att de klarat sig. Vete sjutton vem som ersätter sånt där, men kan du inte ha någon kontakt med försäljaren, de kanske tänker att nöjda kunder kommer tillbaka...
Jobbigt även med ditt matförbud framöver, inte kakor, nötter o choklad, oj vad jag skulle tycka det var jobbigt. Men du kanske inte är så mycket för sötsaker som en annan?

agge sa...

Hoppas det löser sig med dina beställningar av hostorna. Förhoppningsvis så klarar dom sig i sina förpackningar. Du, så mycket sot det är i toppen av din blogg :-)) fyndigt! Agneta

kullervilla sa...

Håller tummen för att era växter klarat sig...de tål ofta mer än man tror.
kramiz//kullervilla