tisdag 31 januari 2023

TV-PROGRAM

 Eftersom jag gillar att se folk som inte känner varandra bli hopfösta för att sen utsättas för en massa umbäranden - som att få minimalt med mat och/eller få en massa konstiga uppdrag - så förstår du att jag tillhör dom som älskar Farmen, Robinson, Below Deck Med. och Bonde söker... 


Ja inte kan man fatta att det är mitt i vintern - ser snarare ut som tidig vår. Men nu har SMHI hotat med att
det kan komma snö i morgon kväll.

Det enda jag har svårt för är att det bara är en halvtimmes program av Farmen som är favoriten just nu och dessutom inte varje vardag. Fick jag som jag ville så skulle det vara en timmes program varje dag. Kan inte få nog av att kolla in folks personligheter, deras intriger och alla småbråk som uppstår.....

Såna här otroligt vackra ormbunkar beställde jag för två år sen från Holland. Men nåt gick tydligen fel, jag
fick aldrig några och heller inte nåt besked varför från den som var ansvarig här på ön. Som tur var hade jag
 inte betalt nåt i förväg.....

Min man Rolle har varit tvungen att vänja sig vid att jag ockuperar TVn i vardagsrummet när programmen sänds. Han får då hålla sig i sovrummet där vi har en TV till. Snäll som han är gör han det, men han skäms faktiskt över att jag tittar på det som han anser vara ren skräpteve (med inslag av mobbing) och det skulle aldrig falla honom in att titta. 

På den här gamla bilden så ser man hur trist vårt tak såg ut. På nästa bild vilken otrolig
skillnad det blev när vi fått det tvättat!

Han försökte visserligen några minuter i tidernas begynnelse, men kom snabbt fram till sin negativa åsikt.  Men t.o.m. jag har hittat ett antal TV-program som "gått över gränsen", så numera nöjer jag mig med ovanstående. Igår tyckte jag dock att Farmen nästan spårade ur. Först storbråket som var och sen att två av deltagarna hoppade av. Konstigt, dom måste väl ha sett programmet innan och vetat vad dom gav sig in på.....!?


SUSIE



3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Susie!
Av de du nämnde har jag sett Robinson och Bonde söker fru, men har tröttnat på dem också. De övriga har jag ingen åsikt om då jag inte har sett dem. Älskar dokumentärer om vanliga människor, men det är sällan det visas något sådant.
Engelska deckare och Trädgårdsprogram och så vårt eget Trädgårdstider vill jag inte gärna missa. Dora på Lammholm i Finska skärgården är en favorit https://svenska.yle.fi/a/7-1037075 Tänk att leva ensam på en ö när man är nästan 100 år. En helt fantastisk människa.
Ha det gott /Kram Marika

Ingrid sa...

Det är tur att det finns något för alla smakriktningar på teven. Jag ser inte på riktigt samma typ av program som du gör. Men huvudsaken är jag att man trivs där framför dummburken.
Ha en fin dag!
Kram, Ingrid

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Man får ju titta på vad man vill och alla kan inte gilla samma program. Vilken tur att ni har två tv-apparater. Men inte behöver väl Rolle skämmas för dig. Det är ju många som tittar på dom programmen. Jag har prövat men konstaterat att dom är inget för mig. Jag tittar säkert på en massa program som du inte skulle kunna tänka dig att titta på. Men så ska det ju vara. Såg någon trailer från Farmen igår och dom verkade väldigt osams om man säger så ... :)
Själv ska jag titta på Mandelmanns ikväll och igår tittade jag på ett annat favoritprogram ... "I vår Herres hage" som äntligen börjat igen. Och imorgon är det Mästerkocken ... det gillar jag också.

Trist med ormbunkarna. Undrar vad som hände. Du kanske får göra ett nytt försök för dom är ju verkligen fina.

Kram Anita