lördag 1 oktober 2022

EN LÖRDAG

Visserligen så la jag ut gårdagens blogg först idag trots att jag skrev den igår. Alltså skulle jag egentligen inte lägga ut nån mer idag. Men...jag måste hitta på nåt att göra! 

Är trött fruktansvärt trött på att bara titta på TV, "hartsa" på datorn och läsa. Det senare gör jag dessutom endast i sängen, gillar inte att sitta och läsa. Att jag inte gör mer beror på att jag fått hemskt ont. Förmodligen beroende på att jag tränat för mycket.....


Förmodligen är jag uttråkad beroende på att vi inte har Molton här idag. Man blir så lätt beroende av att kunna kela och leka med en sån liten gullgroda. Nu får vi vänta ända tills på måndag morgon innan han kommer igen. Jag tror faktiskt jag lider av abstinensbesvär.....


 Här i soffan spenderar jag massor av tid, vilket går väldans bra när man ibland får Molton som sällskap - alltså när Rolle inte är ute på prommisar med honom. Man ser ju inte direkt pigg ut, men det är en av fördelarna med hund - dom älskar en även om man ser ut som en "rugguggla".....


Den här rosbuketten kom Rolle hem med. Jag tror att det var av två anledningar; Den ena är att jag inte har kunnat vara ute i växthuset och tittat på det som blommar, den andra är att idag har jag varit deppig för jag har haft så ont i min hand, min arm och min vänstra skuldra. Vet inte varför, men det kan vara att jag överansträngt mig. Har tränat rätt hårt - för man vill ju bli friskare fort.....


Här är en iaf som inte är deppig. Fast jag tror att han tycker att jag är extremt tråkig, lite grinig och ibland ganska elak. Men man blir det när man har ont och när man inte kan göra någonting! Jag är inte van vid det.....


    Nu när jag suttit här vid datorn på kontoret en stund samt pratat i telefonen med min bästa väninna, så känns allt lite bättre. Så nu ska jag förflytta mig - alltså rulla iväg med rullstolen, inte gå - till vardagsrummet och sätta mig där med Rolle. Snart är det ju DooBiDoo och då får man skratta lite..... Ha nu en riktigt trevlig helg!

SUSIE



4 kommentarer:

Anonym sa...

Kämpa på! Hellre överansträngd än underansträngd!
Kram från Skåne

Ingrid sa...

Jag tycker att du verkar vara rätt duktig på att hålla humöret upp trots allt som hänt. Hoppas att du kan få någon hjälp för smärtorna. Man ska inte behöva ha ont.
Ha en skön söndag!
Kram, Ingrid

Maribel sa...

Hej Susie!
Vilken underbar bukett rosor. Du kämpar på bra.
Skickar en styrkekram /Marika

Thalassa sa...

Du är väldigt bra på att hålla humöret uppe och att kämpa på! Jag är imponerad, för jag känner igen så många av känslorna som du beskriver trots att jag inte alls drabbats så hårt. Men min axel gör så för-t ont och hindrar mig från allt utomhusjobb. Rastlös, frustrerad … Dessutom har jag nu hamnat hos sjukgymnast och han utsätter mig för rena tortyren. Men - att klaga inför dig borde jag INTE! Lycka till!