måndag 22 februari 2021

DAGENS INLÄGG & DAGBOK

Det märks att man mår bättre, jag är mycket piggare och jag bloggar - gör nya inlägg och tittar på era - betydligt oftare. Och idag är det dessutom en så fantastiskt fin dag - hela +9 grader och inte ett moln på himlen! Så det är klart att man mår extra bra.....

Var till vc på förmiddagen och allt såg hyfsat ut och på onsdag ska jag till bröstavdelningen på sjukhuset i Visby och visa upp mig. Dom har inte sett mig på ett bra tag, så det ska bli kul att höra vad dom säger!

Idag har en massa snö smält bort - så man kan ana sig till att det snart är vår!

Rolle skjutsar mig alltid, både till Hemse och till Visby. Inte för att jag inte kan köra själv, utan för han passar på att uträtta dom ärenden vi har under tiden jag är inne och får bröstet omlagt. Ja, inte bara omlagt utan dessutom sköljt och tvättat! 

Det behövs, för när det börjar läcka igenom bandaget så börjar det lukta.  Och efter cellgiftet så har jag blivit överkänslig för både smaker och lukter; Är nåt salt är det ettersalt och är nåt sött så är det som att äta rent socker. Och du vet kanske hur osten Gamle Ole luktar, precis så luktar mitt bröst! Vi gillar osten och brukar köpa den och har en bit hemma just nu, men jag kan inte äta av den. Mår illa av lukten.....

Än så länge har jag inte sett några snödroppar på tomten, men det kan nog bero på att vi har det rätt skuggigt.

Annars är det väl inget speciellt som hänt, det gör ju inte det under den här trista pandemin. Jo, vi har fått tid den 9:e mars att bli vaccinerade kl. 19.40 på vc i hemse. Och den 7 april ska vi få den andra sprutan. ÄNTLIGEN har vi alltså fått tid men hade det inte varit för att Rolle är 80, så hade inte jag fått vaccinera mig ännu. Men är man gift eller bor ihop med en "gamling" så är det OK. 

Det känns dock lite fel att min gubbe betraktas som en gamling, han är betydligt piggare än vad en del sjuttioåringar är, men det spelar ingen roll, det är antalet år som gäller. Och i det här sammanhanget är det för ovanlighetens skull positivt.....



Vintergäck

Såna här vackra såg jag massor av när vi åkte hem från Hemse. Det var i söderläge i strålande sol vid ett gammalt hus. Har förmodligen växt där i 100 år utan att nån försökt rensa bort dom.....

SUSIE

6 kommentarer:

Marlise sa...

Schön, dass es dir besser geht!
Und sehr gut, dass ihr beide bald geimpft werdet.
Wir zwei haben schon beide Impfungen. Wegen der Arbeit.
Ganz lieben Gruß und weiter gesund werden.

Trevligt att du är bättre!
Och mycket bra att ni båda snart kommer att vaccineras.
Vi två har redan båda vaccinationerna. På grund av arbete.
Hälsningar från dig och fortsätt bli frisk.
Kram Marlise

Ingrid sa...

Visst är det skönt nu när snön smälter bort. Här är gräsmattorna helt gröna och den enda snö som är kvar är efter plog- och skotthögar.
Grattis till att ha fått en tid i alla fall. Det är inte helt enkelt ens för en 80+ verkar det som.
Ha en fin tisdag!
Kram, Ingrid

Bosse Lidén sa...

Härligt när vintergäck lyser upp, nu när snön har gett sig av. Härligt också att läsa att du känner dig piggare och fått positiva besked. Hoppas det fortsätter i den andan imorgon.
Måste vara skönt att äntligen fått två tider. Synd jag inte är gift med en pigg och snygg 90-åring. ;)
Vilken underbar dag det blev igår. Nästan så jag fick nypa mig i armen för att inse att det hände i verkligheten. Inte bara min fantasi som hittade på.
Kram, Bosse

Ölandsvindar sa...

Åh vad vi längtar efter vaccinet! Min gubbe är ju "bara" 79, så just nu hade det varit en fördel om han var lite äldre.
Vad skönt att du nu äntligen tycks bli lite bättre i operationssåret. Så himla påfrestande både psykiskt och fysiskt när det inte går som det ska.
Tänk att vi har fått vår rean. Här ligger det fortfarande mycket snö kvar när vi åker runt på skogsvägarna, men i trädgården börjar det spira allt möjligt grönt. Spännande för mig som aldrig kommer ihåg var jag stoppade ner höstens lökar. Satsade mycket på narcisser som inte gillas av rådjuren. Ha det bra /Kerstin

Janicke Henrikson sa...

Så skönt att du börjar må riktigt bra, och så skönt att våren är på gång hos dig. Även här uppe i Nockeby är snön borta nu, idag är det sju grader varmt. De första snödropparna har jag sett!
Hoppas vi alla får en tidig, varm och skön vår.

Lena i Wales sa...

Så härligt att du mår så mycket bättre❤.
Att dessutom våren är på intåg gör det inte sämre.
Vad bra at du fått tid för sprutorna. Det lättar också sinnet.
Ha det bra!