lördag 14 november 2020

GRATTIS, ROLLE!


Ett stort JÄTTESTORT GRATTIS till min käre gubbe 

som idag fyller 80!

Att han som är så pigg och alert har blivit åttio är helt otroligt - men det är ju bara en siffra.   OK, han har sina krämpor han med naturligtvis, men det verkar inte påverka hans sätt att ta sig an livet - han fixar och donar, reparerar och städar och jag vet faktiskt inte hur jag skulle ha klarat den här perioden i mitt liv utan honom! Jag kan bara tacka honom av hela mitt hjärta!! 

Vi har nu varit tillsammans i 60 år och upplevt en otroligt massa kul tillsammans. Vi har jobbat bredvid varandra i vårt företag Ronwill i 45 år, men vi har också gjort allt roligt ihop. Vi har rest runt i världen; i England, Wales, Skottland, USA, Mexico, Danmark och inte att förglömma Sverige. Och vi bestämde oss gemensamt för att flytta hit till Gotland för 18 år sen och förvandlat Stjärnarve till vårt lilla himmelrike - och vi har inte ångrat flytten för en sekund!



Det var dock väldans trist att det just skulle bli i år som den här pandemin skulle förstöra allt socialt liv. Vi kan därför inte ha den gemensamma festen - jag fyllde ju 75 i juli - vi planerat. Så laga en massa god mat och baka en tårta är ju inget jag kan överraska dig mig. Tårta äter vi ju inte vi två och en massa mat är ju helt onödigt - men jag ska bjuda på nåt riktigt gott till lunch och middag i alla fall.....


Rolle i sitt musikrum med en LP med två av sina husgudar; Mike Bloomfield och Al Kooper!

Du fick välja helt fritt så det kommer bli Varma Mackor med tomat, rökt skinka, banan och ost till lunch och ikväll blir det din absoluta favoriträtt Scampi Indiana (fast gjord på räkor istället för kräftstjärtar) med ett gott glas rött vin till. Alltså till dig, själv kommer jag att äta en sallad med varmrökt lax och till det blir det ett glas Pepsi.....nåt annat går nog inte ner tyvärr!




Men återigen  

GRATTIS - GRATTIS - GRATTIS

SUSIE

7 kommentarer:

https://socialexperience.org/ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ingrid sa...

Stort GRATTIS till Rolle i dag!
Visst är det trist att inte kunna fira, fast jag tror inte att jag hade gjort det i alla fall när jag fyllde 80. Jag hade garanterat åkt iväg någonstans - Mallorca eller Sicilien hade det nog blivit.
Kram, Ingrid

Rosor och ruiner sa...

Hälsa stort Grattis på födelsedagen!! 🥂🍾🎉
/Gunilla

Marlise sa...

Grattis på födelsedagen till Rolle!
Och för dig också, Susie, det bästa.
Många fler vackra år för er två.
Hälsa!!!!!
Kram Marlise

tanthuset.blogg.se sa...

Här kommer jag smygande alldeles för sent men GRATTIS Rolle på den stora dagen! Grattis också till alla år ni har haft tillsammans, fler ska det bli <3
Kram på're Susie....hoppas allt är ok med dig <3

Lena i Wales sa...

Stort grattis i efterskott till Rolle 🎈💐🎁!

Ölandsvindar sa...

Ett stort GRATTIS till Rolle från oss som båda befinner oss mitt emellan er båda i ålder. När jag fyllde 75 sa vi att det var vårt sista stora kalas, hädanefter får det bli kaffe och tårta till gästerna, men vi får väl se. Löften är till för att brytas. Kram /Kerstin