fredag 25 september 2020

UPPDATERING & HÅR

 Som jag skrev igår så hände det en del förutom det jag berättade då och jag lovade återkomma till det idag. Även om det egentligen var dom fem frågorna hos Elisa som skulle svaras på idag. Men dom passade inte mig alls, så den här veckan blir det nåt helt annat.....

Det är fler saker, men det första är att idag när jag tittade på kvittot från The Greens Factory där vi åt en härlig salladslunch, så hade stället tydligen ett alldeles eget namn.


En annan sak som jag alldeles nyss fick besked om när nån från Specsavers ringde och frågade om jag kunde ta en återbudstid på måndag eftermiddag. Underbart, passade perfekt efter alla läkarbesök som ska ske på förmiddagen. Den tid jag fick igår var ju inte förrän den 9 november!

Så kom vi då hem till en fantastiskt skön middag på altanen där det var 21 grader och vindstilla. 

Eftersom jag inte tyckt att varken mat eller vin smakat så där jättebra efter cellgiftsbehandlingen så har det inte riktigt varit läge för en skön kväll där ute, men igår när mitt humör var så bra så bestämde jag mig. Jag skulle ta ett glas vin till maten! 


Och det gick bra, även om vinet inte var lika gott som när jag drack sorten för flera månader sen. Men nu har jag en låda eftersom man var tvungen att ta hem det från systemet - alltså direkt från importören - så det var bara att dricka av just det rosévinet. Middagen blev inte heller nåt märkvärdigt, inte läge för det när jag är trött och så hade vi ju ätit så mycket till lunch. Det blev potatissallad med grillad korv...men det smakade jättebra på grund av humöret och vädret och miljön!


Vi satt där och njöt när Rolle började se lite klurig ut.  Så började han duka ut/in (han är duktig på det) när han helt plötsligt tog fram en massa konstiga saker. Det var extrakabel, en konstig liten maskin och så badhanduk, borste och sax. Jag förstod direkt vad det var han tänkte göra.....


På morgonen hade jag börjat fälla hår, och nu på kvällen så behövde jag bara ta i håret för att få en stor tuss i handen. Alltså, han ville raka av mig allt.....


Och det är klart, det fick han ju göra - men han var tvungen att lämna lite fjun kvar. Ville inte ha ett  helt kalt huvud. Men det var otroligt vad mycket hår jag hade och vad tjockt det var. Ja, alltså förutom där tofsarna jag först ryckte och sen borstade bort, men nu ser det alltså ut så här. Titta noga, det blir nog inga fler bilder på mig när jag ser ut som onkel Fester i Addams Family.....


Snart faller väl även dom korta fjuna, det känns som det är en del på tröjan - det kliar - men jag har ju min fina peruk så jag klarar mig!

SUSIE 




7 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Men åååå Susie, jag tycker du är jättesnygg i den frisyren som Rolle fixade! Men jag förstår ju att det också kommer att falla av men då blir du ju lika snygg i peruken, den är super!!! Stor kram till dig <3

Hanneles bokparadis sa...

du kämpar, tråkigt med smaksinnet.

Unknown sa...

Du är jättefin i superkort hår!!! Mycket klädsamt! Jag hamnade på din blogg p g a Santos för många år sedan. Det var mycket tråkigt att ni miste er fina vovve.
Varma hälsningar
Cecilia i Skåne

Ingrid sa...

Så skönt att du orkar hålla humöret uppe trots motgångar och besvärliga behandlingar och du är jättesnygg i din peruk!
Varm kram!
/Ingrid

Daniela Silva sa...

Hi. So nice pictures, congratulations

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Tycker du blev jättefin efter Rolles klippning. Och du är så fin i din peruk.
Men vilket namn på restaurangen. Och potatissallad och grillad korn är inte alls fel. Vi brukar njuta av tunnbrödsrulle nu på hösten då jag gjort Bostongurka.

Kram Anita

Lena i Wales sa...

Jag tycker du är fin med ditt riktigt korta hår, men även i peruken. Huvudsaken är att det känns bra för dig.
Tråkigt när smaksinnet försvinner.
Jag tycker korv och potatissallad låter riktigt gott!
Sköt om er!