måndag 21 september 2020

LJUS & SKRÄCK

 Om en liten liten stund ska jag börja laga middagsmaten, men försöker dra ut på tiden så länge som möjligt. Rolle vill helst äta före fyra (!). Det blir så när man äter lunch redan klockan elva! Själv vill jag äta så sent som möjligt.....

Kom hem nyss från VC där allt gick bra, förutom att blodproverna som skulle tas på mig inte gick att fixa. Hade varken fått lappar till rören eller besked om att dom ville ha några, så när jag bad dom att ta det ändå var det för sent. Bilen med prover hade redan gått iväg till Visby - och ta prover idag och skicka i morgon fungerar inte. Det är nån jäkla varulv där uppe som vill ha dagsfärskt blod.....

När jag kom hem så gick jag ett litet varv i trädgården och hittade en del att fota, så här följer dom bilderna:





När jag är inne på det här med skräck så tänkte jag visa en rätt intressant och lite konstig sak. I en vecka nu så har det varit ett ljus på andra sidan det vi kallar kohagen på baksidan. Man ser ljuset endast när man sitter ner på min plats, så igår var jag tvungen att fråga Rolle vad han trodde det var. Det är alltså på andra sidan om den lilla skogen i kohagen, ute på odlingsfältet bakom.

Solen hade inte riktigt gått ner, så snäll som Rolle är - han var nyfiken han också - så tog han på sig och gick ut i kohagen för att kolla. Så här såg det ut när han kom fram till odlingsfältet.....

Det var jättehögt med majs, så att se över fältet gick inte. Så Rolle tog sig till en kulle med sten och försökte klättra upp för att se. Men det gick inte det heller - och nu började det mörkna.....


Under tiden satt jag i soffan och försökte se vart Rolle tagit vägen. Det dröjde otroligt länge tyckte jag, så jag var nog lite uppskrämd när han kom tillbaka. Han rusade direkt ut på altanen och så tog han följande kort på ljuset - vilket inte gjorde det ett dugg klarare. Vad är det!?


Försökte förstora det hela - och dessutom gå ut på nätet och kolla översiktsbilder för att se om det var nån ny byggnad där ute, men det fanns inga aktuella så det var man ju inte hjälpt av! 
Efter att ha varit ljus där hela veckan så slocknade det igår kväll. Konstigt! Så nu är man ju ännu mer nyfiken. I morgon måste vi försöka ta oss närmare, men det är en liten skogsdunge mellan fältet och den lilla väg som gåt på andra sidan så vi får se hur det går.....

SUSIE

2 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Vad skumt med ljuset. Här på Öland skulle vi förstås direkt misstänka att ännu en husbil kört rakt ut i naturen någonstans, men det finns ju andra förklaringar också, som UFOn och annat övernaturligt. Spännande att se om ni hittar något. Kram /Kerstin PS. Ser framför mig hur Rolle springer runt i majsen som Gösta Ekman i rågåkern.DS

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Hm, mycket mystiskt. Tycker nästan det ser ut som ett litet växthus. Kanske en haschodling? Fast det är det nog inte. Kanske pågår det någon form av odlingsförsök. Eller också är det ett UFO. Ska bli oerhört spännande att följa fortsättningen. Var försiktiga bara ... utifall att det är ett UFO ...

Kram Anita