måndag 22 juni 2020

VILKEN MIDSOMMAR

Det hela började så bra, trots att det skulle bli en ensam midsommarafton utan lunch med goda vänner. Visserligen var väl inte humöret det allra bästa, men vädret var det så vi såg verkligen fram mot eftermiddagen och kvällen.

Men på förmiddagen jobbade vi på; Rolle skrapade hela vår infart och parkering och sen räfsade han upp allt ogräs. Själv fortsatte jag att, sittande på min trädgårdspall, rensa grusrabatten bredvid ingången. Men det gick väldigt sakta för mig eftersom ryggen protesterade redan efter en kort stund, trots det fick jag den värsta biten gjord i alla fall!

Första blommande dahlian i växthuset! 

Vi åt en god - väldigt ovanlig  - midsommarlunch med varma mackor med rökt skinka, tomat, banan, ost och till det stark chilisås. Sen jobbade vi på ytterligare några timmar och sen hoppade vi i poolen för att svalka av oss. Ja, visserligen var det 29 grader i poolen, men det var faktiskt 33 grader i skuggan...så det var riktigt skönt.

Det som skulle vara en vacker aprikosfärgad dahlia  - i krukan med skylt och stödpinnar- visade sig vara ett ogräs!

Efter att från VC förra året lärt mig  (jag fick urinvägsinfektion för första gången i mitt liv) att man inte bara ska kissa innan man går i poolen, utan för oss kvinnor så är det mycket viktigt att kissa omedelbart efter. Så jag direkt in på toa, men när jag reste mig upp så hade jag glömt att jag hade fuktiga fötter och helt plötsligt låg jag på golvet! Och det gjorde otroligt ont!!





Jag hade slagit i huvudet, högra armen, högra höften samt korsryggen. Dessutom höger ben och fot. Jag var nog mer eller mindre borta några sekunder och sen kunde jag inte ta mig upp själv utan skrek på hjälp. Rolle - som hör dåligt - var fortfarande kvar ute vid poolen på altanen men till slut hörde han mig och kom in för att hjälpa mig.


Värsta biten!

Det tog sin rundliga tid eftersom jag hade så ont överallt att han knappt fick röra mig. Till slut låg jag dock i sängen och där blev jag kvar i flera timmar. Alltså fick Rolle äta rester istället för den planerade goda middagen och redan 21.30 låg vi båda två och sov. Ja, alla tre faktiskt för Santos fick också krypa i säng. Men eftersom han visste att det var nåt fel på mig, så gjorde han det gärna.


Santos

Dagen efter trodde jag inte jag skulle komma upp ur sängen, så ont hade jag i hela högra sida av kroppen. Och jag har faktiskt fortfarande ont och en stor bula i huvudet. Men till slut gick det och jag kunde t.o.m. gå ut och rensa en bit av stenrabatten - och så badade vi igen!
Fast den här gången satt jag kvar i solen och torkade upp riktigt ordentligt innan jag gick in. Jag kommer aldrig göra om just den här tavlan!!

SUSIE





5 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilket elände att du slog dig så illa!
Tur att du verkar vara på gång igen i alla fall.
Våta fötter är förrädiskt och jag har gjort en liknande bravad som du. Klockan var 3 på natten och jag skulle iväg på en bussresa och infinna mig halvsex i Lye.
Jag måste givetvis duscha innan jag åkte och när jag stod i duschen hörde jag min väckarklocka, som jag missat att stänga av. Jag tänkte på mina grannar och sprang iväg till sovrummet. I kurvan in genom sovrumsdörren gled mina våta fötter iväg och helt plötsligt låg jag där på golvet.
"Jaha, det var den resan", hann jag tänka innan jag kravlade mig upp, helt oskadd. Det hade kunnat gå riktigt illa.
Fortsätt krya på dig!
Kram, Ingrid

tanthuset.blogg.se sa...

Men kära nån!!!! Vilket elände, du kanske borde åka och kolla upp dig?? Du var ju "borta" en stund också....du ska vara rädd om dig, vet du <3 Kram!!!!!!

chica sa...

Puxa, Susie! Estava tão bom até o banho de piscina... Esse tombo veio pra te atrapalhar! E o Santos também deve ter se assustado contigo! beijos, fica bem,chica

Ölandsvindar sa...

Men, himmel! Vilket elände! Inga revben brutna? Har du inga gamla sockiplast kvar från gymnastiken, som du kan ha på fötterna vid poolen? Hoppas att all värk är borta om några dagar så du får några friska veckor innan det är dags igen. Kram från Kerstin

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Ja det här var ju ett riktigt elände. Men som tur är så verkar du i varje fall ha repat dig. Skönt för er att ni har poolen nu, det ska ju bli ordentlig värmebölja. Den lite ovanliga midsommarlunchen lät ju delikat. Roligt att en av dahliorna redan slagit ut. Och det där med att bli lurad av ogräs känner jag igen.

Ha det nu så bra som det går och var försiktig så det inte händer fler olyckor.

Kram Anita