torsdag 18 juni 2020

DAGEN "D"...

...har kommit och naturligtvis var beskedet på sjukhuset inte speciellt bra. Tvärtom, det var riktigt uruselt!

Så om 2,5 vecka blir det förmodligen operation, inte kul! Min knöl i bröstet var alltså cancer, det enda positiva var att det inte var den allra värsta varianten. Så vid operationen behöver dom inte ta bort hela bröstet utan enbart tumören, men kanske några lymfkärl också för säkerhets skull. 
Jag får besked nästa vecka exakt när det hela ska ske, så nu gäller det att bada i poolen varje dag tills jag ska in. Vilket jag alltså ska gå ut och göra nu.....

😥
SUSIE


8 kommentarer:

Ingrid sa...

Fy så tråkigt Susie!
Tur i oturen då att det inte är värsta sorten, men jag kan lätt förställa mig vad du går igen just nu.
Varm kram, Ingrid

chica sa...

Susie, tudo dará certo! Estaremos rezando por ti na cirurgia! Fica bem! Dá notícias! beijos, chica

Rosor och ruiner sa...

Men så tråkigt besked! 😢
Ta hand om dig! Hoppas ni ändå kan få en fin midsommar!
Varm kram Gunilla

Isas Trädgård sa...

Njut i poolen och ta hand om dig !
Stor KRAM/Isa

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Susie!
Ett så tråkigt besked, men det låter ändå som om det där beskedet kunde varit värre. Behåll hoppet och njut nu så mycket du bara kan av både midsommar och pool.
Lycka till med allt!
Birgitta

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Nej men fy så ledsen jag blir för din skull Susie :(.Men ändå tur i oturen att det inte var värsta sorten. Att dom "bara" behöver ta bort tumören plus några lymfkärl. Det låter ändå som en hoppfull prognos. Tänker på dig och hoppas att du ändå kan få en fin midsommar med poolbad och lite god mat.

Varma kramar till dig!
Anita

Fia sa...

Men usch, så hemskt! Tur att det i alla fall inte var den värsta sorten, man får försöka se det så. Tänker på dig! Kram!

Marlise sa...

Susie, das tut mir so leid!
Versuch positiv zu denken.
Trotz alledem
schönen Mitsommer!
Ich schicke dir und auch Rolle , Kraft um alles gut zu überstehen.

Susie, jag är ledsen!
Försök att tänka positivt.
Trots allt
trevlig midsommar!
Jag skickar dig och också Rolle, styrka för att komma igenom allt bra.
Kram Marlise