torsdag 7 november 2019

NU FÅR DET VARA NOG!

Ni som har råkat ut för att ha möss inne eller i uthusen (!?), ni vet förmodligen vad jag ska berätta idag!

Igår var det ju 2 små söta rackare i buren - i morse när jag var ute med Santos gick jag förbi växthuset och kollade och då satt det en till där. 
Men när Rolle nyss gick ut för att hämta buren och köra iväg den, då var dom två den här gången också! Hjälp!! Den där jäkla elektroniska råttskrämmaren fungerar inte alls.....


Om det ändå vore sant!

Han åkte iväg med mössen direkt, men efter att ha ätit wienerkorv och ha haft det varmt och skönt så ville dom knappt ta sig ur buren. Han fick skaka den ordentligt för att dom skulle springa ut. Inte alls som dom igår som försvann innan jag hann ta ett kort med kameran.....

Tror att mössen gillar att bo hos oss.....

Strax ska Rolle åka till Klintehamn och köpa virke, för han ska spika upp en list under husfasaden inne i växthuset så att dom inte kan ta sig in den vägen. För man vet ju att dom kan springa upp och ner under fasaden. Vid infästningen av växthuset mot väggen ska det däremot inte vara några problem, där är det en plåtlist hela vägen. 
Det konstiga är att vi inte haft några problem tidigare, växthuset har vi ju haft några år nu! Det måste vara ett riktigt musår i år!!

SUSIE

18 kommentarer:

Anita sa...

Neeeej! Jag som just kommenterade på ditt inlägg om de små mössen som fick kassler. Men wienerkorv var tydligen ännu godare om dom inte ens ville gå ur buren. Men förhoppningsvis var det de sista ni fångade. Om inte annat så hoppas jag att Rolles list kommer att göra susen.

Lycka till med musjakten! Ser fram mot nästa kapitel i den spännande romanen "Mössen på Eksta"

Kram Anita

tanthuset.blogg.se sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
tanthuset.blogg.se sa...

Skriver om kommentaren och ändrar lite, kanske det funkar då....
Nämen!!! Dom ni tog förra gången måste ha hunnit göra reklam för den fina restaurangen ni har!!

Ölandsvindar sa...

Efter några musfria höstar, har vi haft möss i fällan varje dag nu under några veckor. Bra för ugglor att det finns mat, men inte lika bra för oss. Så fort min förkylning har bättrat sig , ska jag klippa till i växthuset. Vi för en ständig kamp om utrymmet, min vinranka och jag, men jag vill ju ha plats för min korgstol och lite annat också.

Dilek Kolat sa...

Hej, säsongs hälsningar till alla mina vänner där ute, är här för att berätta lite om hur jag fick min man tillbaka med hjälp av en stor man som heter Dr.Amiso. Är Alice Lucas, efter att ha varit i förhållande med honom i tio år, min make bröt med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka på grund av den kärlek jag har till honom, bad jag honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän på nätet och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta Dr.Amiso, den stora stavmästaren som kunde hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än för att pröva det, mailade jag Dr.Amiso, och han sa till mig att det inte fanns något problem att allt kommer att vara okej innan 48 timmar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan 48 timmar, han kastade trollben och överraskande under den andra dagen, det var cirka 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, vem som helst kan behöva hjälp av Dr.Amiso stavmästaren, hans e-postadress är (herbalisthome01@gmail.com) du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller cancer, vill gifta sig med älskaren efter ditt val eller skilsmässoärenden, hälso- eller äktenskapsproblem, vad som helst, ge inte upp, kontakta honom på herbalisthome01@gmail.com

Unknown sa...

Min pojkvän gick upp med mig för 2 månader sedan, eftersom han kände att jag fuskade med honom med en manlig vän till mig, jag försökte allt jag kunde för att förklara för honom men han betalade döva öron, jag var känslomässigt förintad eftersom jag verkligen älskade honom tills Jag såg ett inlägg på internet om DR ISIKOLO, som hjälper människor att få tillbaka sin förlorade älskare, till att börja med tvivlade jag på om det var riktigt eftersom jag aldrig trodde på sådana saker men jag bestämde mig för att prova honom, jag kontaktade honom och han sa mig vad jag ska göra och jag gjorde det då han gjorde en Love spell för mig. Stavan för att återförena älskare är mycket enkel och han arbetar osjälviskt människor på samma sätt som han återställde mitt förhållande inom 48 timmar och min pojkvän ropade och tigger om kompensera mig igen, om du behöver hjälp för att reparera ditt förhållande eller äktenskapsproblem. Här är hans kontakt, WhatsApp/Viber honom på: +2348133261196, e-post honom (isikolosolutionhome@gmail.com).

Elena Branko sa...

DR EDO GÖR DET MÖJLIGT FÖR MIG ATT HAR MITT HUSBAND TILLBAKA
Jag heter Anna Šime med namnet. Hälsningar till alla som läser detta vittnesbörd. Jag har blivit avvisad av min make efter tre (7) års äktenskap bara för att en annan kvinna hade en förtrollning på honom och han lämnade mig och barnet. en dag när jag läste via webben såg jag ett inlägg om hur denna stavagare på denna DR EDO har hjälpt en dam i hennes äktenskap med sin adress (edolovespelltemple@gmail.com), att få tillbaka sin man och jag gav honom ett svar på hans adress och han berättade för mig att en kvinna hade en stava på min man och han berättade för mig att han skulle hjälpa mig och inom två dagar kommer jag att få min man tillbaka. Jag trodde på honom och idag är jag glad att låta er alla veta att den här stavskärmaren har kraften att föra älskare tillbaka. för jag bor med min man. Tack för DR EDO. Hans e-post: (edolovespelltemple@gmail.com) du kan också ringa honom eller lägga till honom på WhatsApp: +2348159452497

Unknown sa...

Efter att ha varit i förhållande med honom i sju år bröt han upp mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, jag bad honom med allt Jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för någon på nätet och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavaggregat DR ISIKOLO som kunde hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det , Jag skickade stavbeslagen, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan två dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var omkring 16:00 . Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavagaren som hjälpte mig med mitt eget problem och som skiljer sig från alla falska där ute. Vem som helst kan behöva hjälp av stavavdelningen, hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller hans WhatsApp honom på: +2348133261196.

Unknown sa...

Jag trodde aldrig på trollformler eller magiker förrän jag träffade den här speciella stavskärmaren DR ISIKOLO. Mannen jag ville gifta mig lämnade mig 3 månader till vår bröllopsceremoni och mitt liv var upp och ner. Han var med mig i 4 år och jag älskar honom verkligen så mycket. han lämnade mig för en annan kvinna utan skäl. när jag ringde honom hämtade han aldrig mina samtal och han vill inte se mig runt honom. så när jag berättade för mannen vad som hände. han hjälpte mig att göra några avläsningar, och efter avläsningarna fick han mig att inse att den andra kvinnan har gjort några trollformler över min man och det är anledningen till att han lämnade mig.. han sa till mig att han kommer att hjälpa mig att skriva en trollstav att föra honom tillbaka. Till att börja med var jag skeptisk men jag försökte bara och på två dagar ringde Min man mig själv och kom till mig om ursäkt. Jag kan inte tro att han någonsin kan komma tillbaka till mig igen, men nu är jag glad att han är tillbaka och vi är gift nu och vi lever som en lycklig familj. Jag skickar detta till forumet om någon behöver hjälp av den här mannen. Kan kontakta honom via denna WhatsApp: +2348133261196 eller e-post isikolosolutionhome@gmail.com

Elena Branko sa...

I år har 2019 varit så lycklig för mig, för Gud har gett mig en anledning att leva lyckligt igen efter att ha blivit hjärtbruten i 3 månader när min man försummade mig och gick tillbaka till sin älskarinna. Jag led och gick igenom alla typer av känslomässiga tortyr för jag kunde inte få någon hjälp för att få min man tillbaka förrän jag fick en referens till DR EDO av min medarbetare som gav mig hennes fulla försäkring om honom att han kan vara till hjälp till mig. Jag kom i kontakt med DR EDO och jag lyssnade på hans ord och följde instruktionerna som jag gav av honom. Kan du tro att min man kom hem inom 12 till 16 timmar som sagt av honom och idag är mitt äktenskap återställt & jag är så tacksam, uppskattande och tacksam till Gud för att han använde DR EDO för att få min man tillbaka efter 3 månader av trasigt äktenskap. Finns det någon där ute som behöver komma tillbaka till hans eller hennes älskare eller behöver någon hjälp av något slag? Sedan föreslår jag att du kommer i kontakt med DR EDO nu via hans e-post: edolovespelltemple@gmail.com. du kan också ringa honom eller lägga till honom på WhatsApp: +2348159452497.

Gita Alonso sa...

Jag är här för att dela ett vittnesbörd om hur DR ISIKOLO hjälpte mig. Efter 1/5 års förhållande till min pojkvän ändrade han plötsligt och slutade kontakta mig regelbundet, han skulle komma med ursäkter för att inte se mig hela tiden. Han slutade svara på mina samtal och mina sms och han slutade se mig regelbundet. Jag började sedan fånga honom med olika flickor flera gånger men varje gång sa han att han älskar mig och att han behövde lite tid att tänka på vår relation. Men kan inte sluta tänka på honom så jag bestämde mig för att gå online och jag såg så många bra prat om denna stavmästare som heter DR ISIKOLO och jag kontaktar honom och förklarar mina problem för honom. Han kastade en kärlek för mig som jag använder och efter 48 timmar kom min pojkvän tillbaka till mig och började kontakta mig regelbundet och vi flyttade in tillsammans efter några månader och han var mer öppen för mig än tidigare och han började spendera mer tid med mig än hans vänner. Vi gifte oss så småningom och vi har nu varit gift lyckligt i 3 år med en son. Ända sedan DR ISIKOLO hjälpte mig är min partner väldigt stabil, trogen och närmare mig än tidigare.Du kan också kontakta denna stavmästare och få ditt förhållande fix E-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196.

Unknown sa...

Fantastisk kärleksformulär för att komma tillbaka med din partner och fixa ditt trasiga förhållande
Min man gick upp med mig för 3 månader sedan, och tvingade mig att skriva under skilsmässa papper, och jag var helt hjärtsjuk. Och jag kunde inte komma tillbaka i någon form emotionellt. Jag tackar Gud för denna häpnadsväckande och lysande trollspelare som kom till min räddning. Wow! Det här stavhjulet har hjälpt mig så mycket. Dr Isikolo garanterade mig en brådskande 24-timmars spell-casting, varav jag accepterade det. Chockerande! den här månaden den 5 september 2019, ringde min man mig tillbaka med massor av ursäkter efter 48 timmar som han försäkrade mig, och han gjorde allt för att dra tillbaka skilsmässopapper som tidigare pågått med kraften i detta mirakel fungerande stava caster. Vissa vittnade om att han förde tillbaka sin ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmoder, botade cancer, herpes simplex-virus och annan sjukdom. uttryck räcker inte för att säga tack. E-post Dr Isikolo Nu för brådskande kärlek Stava isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196.

Unknown sa...

Min ex och jag slogs upp för 1 år och 2 månader sedan och jag var sex månader gravid. Vi båda älskar varandra och det var en chock för mig och det bröt verkligen mitt hjärta. Jag försökte ringa honom och båda hans linjer kopplades bort. Jag försökte nå honom på sociala nätverk men han raderade mig från dem. Jag försökte nå hans föräldrar och de sa till mig att deras son sa att han inte älskar mig och inte vill se mig och att de inte vet vad som är fel. Jag grät och grät varje dag för jag älskade honom väldigt mycket. Tills jag födde och barnet var ett år gammalt kunde jag inte få min kärlek tillbaka. Återigen var jag förvirrad. Jag vet inte vad jag ska göra och jag tappade också jobbet och jag har inga pengar att ta hand om barnet. Jag var olycklig i livet så jag grät till min syster och berättade för henne mitt problem och sa att hon visste om en kraftfull stavhjul som hjälpte henne när hon inte kunde bli gravid. Jag kontaktade honom via e-post och han sa att han skulle hjälpa mig och berättade för mig att en kvinna kastade en besvärjelse på min man och sa att han skulle hjälpa mig att bryta stava så min man kommer tillbaka till mig och blir min för alltid. Det var en stor överraskning för mig att allt det han sa kom till. Min man kom tillbaka till mig omedelbart och sa att jag skulle förlåta honom. Jag skickar ett mycket stort tack till den här kraftfulla och riktiga stavskäraren. Jag ber för honom att leva länge och göra mer av hans underbara arbete. Om du har någon form av problem som stör dig i livet måste du kontakta den här kraftfulla stavskäraren! Han kan hjälpa dig. Han kommer inte att göra dig besviken, jag ger dig 100% garanti för att han hjälper dig. Här är hans kontakt: Skicka e-post till honom på: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196.

Nina Darko sa...

Det är fantastiskt och fantastiskt att DR ISIKOLO tog tillbaka min man till mig. Jag heter Maria Leonardo. Att få min man tillbaka är vad jag minst förväntade mig och aldrig kunde föreställa mig. Jag och min man har varit gift i fem år och vi har levt lyckligt men plötsligt ändrade han sig helt och vände mig från mig men jag visste aldrig vad som hände, och jag försökte fråga honom men han vägrade att berätta för mig vad problemet är, och när tiden gick han sökte en skilsmässa. Jag var så orolig och förvirrad. Under min sökning efter en utväg berättade en vän till mig som hade liknande problem om en stor stavagare som heter DR ISIKOLO som hjälpte henne med sin situation. Jag brukar aldrig tro på trollspel i hela mitt liv för jag trodde aldrig att det skulle fungera men jag försökte ge den här mannen en chans och till min största överraskning fick DR ISIKOLO mig ett positivt resultat och han kunde få min man tillbaka till mig. Efter att stavspelaren gjorde sitt arbete upptäckte jag strax efter 48 timmar att min man blev så kär i mig till skillnad från tidigare. Det här trollspel är inte hjärntvätt men han öppnade ögonen för att se hur mycket jag älskar och behövde honom. Nu är jag en glad kvinna igen och jag vet inte hur jag ska tacka DR ISIKOLO så jag använder denna möjlighet för att berätta för alla som har liknande problem att besöka honom på isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196

Renata Tijana sa...

Jag heter Lara Ortis och jag vill tacka doktor Isikolo, en väldigt kraftfull stavmästare som hjälper mig att föra tillbaka min man till mig, för några månader sedan har jag ett allvarligt problem med min man, så länge han lämnade huset, och han började träffa en annan kvinna och han stannade kvar med kvinnan, jag försökte allt jag kan för att få honom tillbaka, men all min ansträngning var värdelös tills den dag då min vän kom till mitt hus och jag berättade för henne allt som hade hänt mellan mig och min man, sedan berättade hon för mig om en kraftfull stavagare som hjälper henne när hon var i samma problem. Jag kontaktade sedan doktor Isikolo och berättade för honom varje tänkande och han sa att jag inte skulle oroa mig själv igen att min man kommer tillbaka till mig efter att han har kastat en trollformel på honom, jag trodde att det var ett skämt, efter att han hade avslutat kasta trycket, berättade han för mig att han just hade slutat kasta trycket, till min största överraskning inom de två dagarna, min man kom verkligen tillbaka ber mig att förlåta honom, om du behöver hans hjälp kan du kontakta honom med hans e e-postadress: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196. han är villig att hjälpa alla organ som behöver hans hjälp.

Unknown sa...

Jag är förvånad med de goda arbetena i DR ISIKOLO
Jag är en av de människor som sa: "Jag kommer aldrig att ringa en psykiker eller en trollkarl eller vad som helst" för att hjälpa mig med mina problem - minst av alla mina kärleksproblem, men jag nådde den punkt där jag visste att jag behövde lite vägledning, och jag är så glad att jag hittade den här mannen som heter DR ISIKOLO. När jag nästan förlorade David i en av dumma, slagsmål (han slöt mig) trodde jag att jag hade tappat allt. Jag grät hela dagen och tror att han aldrig kommer att komma tillbaka till mig igen. Jag läste så många vittnesbörd om DR ISIKOLO älskar stava, hur han hjälper till att föra tillbaka exälskaren tillbaka. Jag skickar snabbt e-post till honom och får tillbaka min man med sin kärleksförtroll inom 48 timmar när jag följde honom. Och när jag var som mest desperat utnyttjade han inte mig. Du utförde en mycket bra tjänst för en person i verkligt behov. Jag vet inte hur du gjorde det eller hur denna magi fungerar, men allt jag vet är att det fungerar !! Min man David och jag är lyckligt tillbaka tillsammans, och jag är alltid tacksam för DR ISIKOLO e-post honom för alla typer av hjälp är mycket kapabel och pålitlig för hjälp e-post: (isikolosolutionhome@gmail.com) Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196.

Unknown sa...

Effektiv kraftfull kärleksförtryck för att få din Ex-älskare tillbaka nu: Kontrollera DR ISIKOLO
Jag har bara upplevt underverk av Dr.Isikolo-kärleksförtryck, som har spridits på internet och över hela världen. Hur han underbart hjälpte människor över hela världen att återställa sina äktenskap och få tillbaka förlorade älskare, och också hjälpa till att vinna lotteri. Jag kontaktade honom efter att ha gått igenom så många vittnesmål från olika människor hur han hjälper till att föra tillbaka exälskaren tillbaka, jag berättade för honom om min man som övergav mig för 8 månader sedan och lämnade hemmet med allt jag hade. DR ISIKOLO sa bara till mig att le 3 gånger och ha en vila att han kommer att hantera allt på bara 48 timmar, Efter den andra dagen Toni ringde mig, jag var bara så chockad, jag valde samtalet och kunde inte tro mina öron, han var verkligen tigger mig att förlåta honom och lova på telefon. Han kom hem och fick mig en ny bil bara för att bevisa att han älskar mig. Jag var så glad och ringde DR ISIKOLO och tackade honom, han berättade bara för mig att dela de goda nyheterna över hela världen .. Tja om du behöver en effektiv och verklig stavagare för alla problem i ditt liv kan du kontakta DR ISIKOLO hans e-post : isikolosolutionhome@gmail.com eller så kan du också Whatsapp honom på +2348133261196.

Unknown sa...

Jag läste några vittnesbörd om en kärleksstava av Dr Isikolo om hur han har hjälpt många människor att få tillbaka sina exälskare inom 48 timmar. Med vänlig hälsning tänkte jag bara om det var verkligt och om den här mannen verkligen skulle kunna hjälpa till att få tillbaka min älskare som jag älskar så mycket. Jag bestämde mig för att kontakta honom eftersom jag älskar min pojkvän väldigt mycket och vi har varit isär i ett par månader. Jag saknade verkligen så mycket, jag har försökt alla andra sätt att få tillbaka honom men kunde inte. Jag kontaktade Dr Isikolo och han berättade för mig att mitt ex kommer tillbaka till mig under de kommande 48 timmarna, Dr Isikolo släppte honom för att veta hur mycket jag älskade och ville ha honom. Och öppnade hans ögon för att föreställa sig hur mycket vi har tillsammans. Mitt ex är nu tillbaka till mig igen. Som jag skriver detta vittnesbörd just nu är jag den lyckligaste tjejen på jorden och jag och min pojkvän lever ett lyckligt liv och vår kärlek är nu starkare än hur det var till och med innan vår bryt upp. Allt tack till Dr Isikolot för det överdrivna arbete som han har gjort för mig genom att hjälpa mig att komma tillbaka med min ex pojkvän. Jag skulle vilja släppa Dr Isikolo postadress och hoppas att du ser detta vittnesbörd och kontakta honom om du har en älskare som du verkligen vill ha så illa tillbaka, Hans mail: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196