söndag 10 november 2019

FEM EN FREDAG...

...är det verkligen hög tid för, det är ju redan söndag. Men det är så att jag fick inte mailet från Elisa om hennes inlägg förrän idag, så jag kunde inte lägga in nåt tidigare!

Förmodligen kom det redan igår, men då hade jag fullt upp med annat och startade aldrig datorn. Jodå, det finns faktiskt såna som mig som inte har något annat än en enda dator. Inte heller har jag mobilen på (förutom när Rolle & jag är i Visby eller på olika platser) och även om den var på skulle det inte hjälpa, det går inte att skicka mail till den. Den är runt 15 år gammal, men den har faktiskt en kamera (som jag aldrig använder) och går att ringa på!


Ja, man är alltså lite efter när det gäller sånt här! Men datorn är iaf modern och jag tycker det räcker för mig. Några surfplattor eller mobiler man kan göra ALLT med behöver inte jag.
Dessutom kan jag ärligt erkänna att jag blir ganska trött på folk som alltid håller på att fingra på sina mobiler/surfplattor och inte kan låta bli sina mobiler ens när dom träffar sina vänner. Det verkar ibland vara viktigare att hålla koll på alla meddelanden som dyker upp än att ägna sig åt att umgås "live"! Mycket underligt!?

 Men tillbaka till Elisas fem frågor den här veckan och mina svar:

  1. Det får mig att vilja ligga på soffan hela dagen.
En veckas ihållande regn som vi nu har haft! 
Ekstakusten

  1. Något som gör att pulsen ökar lite mer än vanligt.
När det börjar närma sig start på Formula One- eller Nascar-racen på TV på söndagar.
  1. Det jag mest ser fram emot under november.
Den 14:e då min käre gubbe fyller år.
  1. Det är något jag går förbi varje dag. 
Om jag ska ta det bokstavligen så är det nog gästrummet som ligger mitt emot vårt sovrum. Har inte bäddat klart sen gäster bodde där i våras!
Gästrummet med en av sängarna - som är bäddad!

5. Utan det klarar jag mig inte i köket.

Alla hundratals kryddor jag har i en stor överfull kökslåda och bredvid spisen.

Idag är det tyvärr inget Formula One-race bara Nascar ikväll, så istället har vi ägnat oss åt att beskära dom två druvsstockarna i växthuset. Det blev så vansinnigt mycket druvor i år - trots att jag tog bort en massa i våras - så jag kunde inte ta hand om alla. Alltså började dom torka ihop och falla ner - och jag tror faktiskt det är en bidragande anledning till mössen. Dom gillar antagligen druvor.....

Idag har vi alltså klippt ner druvstockarna riktigt ordentligt. Dom var enormt stora för jag ville ha dom slingrande i taket på trådar vi satt upp - alltså utan att tänka på hur många druvklasar det då skulle bli och hur högt upp klasarna skulle hamna. Dessutom så fällde dom inte bara druvor på sensommaren/hösten utan också "druvfnas" i våras. Det var drivor på golvet varje dag!
Nu är dom nerklippta till ungefär 80-100 cm, jätteskönt. Men gissa om det ser naket ut!

SUSIE



1 kommentar:

Mia Halvarsson sa...

Det gör väl inget om det blir fem en söndag, jag menar du hade ju giltig frånvaro ;) Bra svar fick du till i alla fall. Vilket fantastiskt växthus ni har, wow!