lördag 12 oktober 2019

FEM EN FREDAG...

...som alltså blir utlagt en lördag!

För så kan det gå när man inte har varken ork eller lust att göra nåt inlägg en fredag. Ryggen spökade för mycket igår och vädret (regn) gjorde att lusten aldrig infann sig. Så dagen spenderades på en värmefilt i soffan framför TV´n (det var Formula 1-träning).
Men idag känns allt betydligt bättre. Solen har börjat titta fram och jag har kört igenom halva mitt gymnastikprogram från sjukgymnasten redan innan jag gick upp ur sängen. Strax ska jag ta resten som ska ske sittandes eller ståendes, men kroppen måste vila lite emellan…..


Här kommer dom fem frågor som vi fick hos ELISA igår!

1.     Vad är något du gör varje morgon?
Efter jag ätit sätter jag mig alltid på kontoret och kollar om jag fått några mail.
2.     Vilken är din typiska frukost på helgen?
Som alltid en macka med ost, ett glas plommonjuice och ett halvt glas Pepsi Lime -dricker nämligen aldrig varken kaffe, te, choklad eller mjölk!
3.     När senast testade du en ny hygienprodukt?
Kommer inte på nåt speciellt men tror att det var ett specialbalsam för torrt hår.....
4.     Vilket märke handlar du mest från i din mataffär?
Måse vara ICA´s egna eftersom jag handlar på ICA på Hemse för det mesta.
5.     När senast bytte du frisyr?
Det var nog över 5 år sen när jag började med en frisyr som jag kallar Gotlands Lammkrull (får heter alltså lamm på gotländska och lamm heter lammungar). Det är alltså bara ett stort rufsigt krull...mycket bekvämt!



Nåt kul måste man ha den här trista årstiden, så ikväll blir det i alla fall glögg (vit) i växthuset (Rolle läste mitt förra inlägg) och så ska det tändas ljus! Ser fram mot det.....



SUSIE


2 kommentarer:

Åsa sa...

Det där med får och lamm på gotländska kände jag inte till. Icas egna märke är f.ö. bra, basic är prisvärt.

Paula sa...

Gotlands lammkrull fast långt hade jag i många år, krullpermanent, varje morgon doppa håret och låta det lufttorka för bästa resultat. Ganska jobbigt. Din frisyr ser pigg och glad u t på profilfotot.
Jag handlar Coops egna märke, vi har ingen Ica på orten.
Njut och ha en skön kväll!