lördag 13 april 2019

KALLA FÖTTER...

…har jag börjat få när det gäller det här med att byta blogg! Jag hittar ju inte längre mina gamla bloggvänner!!
Alltså har jag kopierat mitt förra inlägg och så lagt in det på Google också. Så nu har jag alltså två bloggar – kanske rätt bra faktiskt.
CIMG0859
Har 2 såna här gyllenlack i år också, men bilden är från mars 2017. Jag älskar doften dom sprider i växthuset!
Nu i helgen har gubben och jag det rätt ”jobbigt”. Det började igår med att vi såg Formula One-träningarna. Både 1:an och 2:an. Idag blir det tredje träningen samt kvalet som går i repris. Sen är det också 5 timmar med Nascar inatt (det får vi spela in, vi orkar inte vara vakna hela natten) och så är det förutom F1-racet i morgon också MC-race.

P1010480
Så här små var vindruvsrankorna i april 2018. Rolle hade varit ”bussig” och klippt ner alla rankor som slingrade sig på trådar i taket när han hörde att jag skulle beskära dom inför vintern. Gissa om jag blev lite sur…..men han ville ju bara vara snäll så det gik ju inte att skälla på honom!
Javisst ja, nu glömde jag kvalet och Indycar-racet….. och vi som racegalningar måste ju se allt. När 17 ska man hinna med nåt annat!? Man kanske ska vara glad över att det fortfarande är isande kallt och dessutom blåsigt, så lusten att göra nåt i trädgården har inte har infunnit sig. Och beroende på vädret så har jag inte varit ute och tagit några bilder så ni får nöja er med såna från tidigare år.
surfina
Förra året föll jag pladask för den här surfinan – både lysande blå samt prickig. Helt i min stil!
Stackars Santos tycker vi är enormt tråkiga, han vill att vi ska vara ute. Antingen i trädgården så han kan vänta på att ”tjejerna” går förbi. Nån av tikarna löper tydligen fortfarande. Eller också vill han att vi åker iväg och tar en prommis i naturen. Det senare tycker jag också skulle vara jättekul, Rolle har köpt en liten pall så jag ska få nåt att sitta på när min rygg säger ifrån. Man vet inte, det kanske funkar…..!? Men än så länge är det alldeles för kallt!!
P1010500
I slutet på april 2018 fick jag hem mina kamelior från Holland. Just den här blommar på senhösten och den fick så småningom vackra blommor.
För nån vecka sen så sa min bläckstråleskrivare upp sig. Kanske inte så konstigt, hade haft den uppåt 5-6 år. Så jag tänkte att det var väl inga problem att ersätta den, men…..den modellen hade naturligtvis utgått.
Jag hittade dock en liknande av samma fabrikat, så det var bara att koppla in den med samma tampar som tidigare och så slå igång den. Ha, skrattade djävulen…..det tog 1 timme och 15 minuter att ladda ner alla styrfiler. Och jag gjorde det här klockan halv tolv på natten. Hann bli ganska trött innan det var klart, men nu är allt som det ska. Det är inte klokt vad man numera är beroende av att dator och tillbehör till den fungerar!?
P1010504
Den härblommade när den kom hem i april 2018, men den är numera död.
P1010499
Den här tror jag är den höstblommande.







Om en kvart börjar F1´s 3:e träning så nu ska jag avsluta det här inlägget och kopiera det så jag kan lägga in det på Google också. Lite jobbigt, så jag får se vad jag ska göra i framtiden!
TREVLIG HELG önskar SUSIE


1 kommentar:

Charlotta sa...

Det verkar nästan vara omöjligt att vara både motorsport- och trädgårdsintresserad. Hur ska man hinna med? ;D
Själv prioriterar jag trädgården och så får mannen i huset titta på motortävlingar på teven så mycket han har lust utan att jag stör, fniss.
Hoppas du hinner med några timmar i vårsolen ändå. ♥