torsdag 25 april 2019

HYACINTBLOMNING

Dagens bilder är tagna av min gubbe igår kväll när han gick en tur med Santos. Han vet naturligtvis inte att jag har visat dom här hyacinterna tidigare. Han läser inte min blogg…..
Å andra sidan läser han inte någons blogg, han är inte ute på nätet överhuvudtaget. Han gick en kurs för pensionärer för ett antal år sen, men slutade redan efter tre gånger för han gillade inte läraren. Det var en person som absolut inte skulle hållit i kursen, han hade behövt lära sig hur man gör sånt först.  😦
P1020879
Allt enligt Rolle, men han har å andra sidan hållit både kurser, haft elever samt hållit föredrag om mycket avancerade tekniska saker och klarat det med glans. Så han bör ju veta….. Fast ibland tror jag bara att det var så att han tröttnade. Han gillar inte datorer – och om han absolut behöver ha någonting gjort så kommer han till mig. 🙄
P1020880
Gissa om jag har letat efter knasiga saker till honom på nätet! Just nu vill han ha en Nascar-flagga. Men inte vilken som helst; Den ska det typiska svartvita rutmönstret för en målflagga, men sen så ska det finnas nån trevlig reklam på den också. Dessutom ska det vara en liten flagga, lagom att hänga på vår lilla flaggstång utanför dörren där vi nu har en Gotlandsflagga. 😛
P1020881
Vi har sett en när bilarna gick i mål på Martinsville´s racebana, men jag har – ännu – inte hittat nån till salu. Jänkarna brukar annars sälja ALLT, men den här var knepig att hitta. Men jag letar vidare…..
Igår var vi till Visby för Rolles konsultation om sin onda fot. Det visade sig att allt det två läkare här på vårdcentralen sagt och rekommenderat var helt fel! Det var precis tvärt om han skulle göra, så nu hoppas han att det onda till slut ska gå över!!!???
P1020877
Alltså blev det inte ett dugg gjort hemma igår, men vi har pysslat lite idag istället. Rolle t.ex. är ute i garaget just nu och sätter i dom laddade batterierna i våra åkgräsklippare. Jag hade tänkt klippa ”innertomten” och ”förträdgården” idag, men jag tror jag väntar tills i morgon.  Tänker man att man ska göra nåt dagen efter, då kanske det regnar – vilket skulle vara helt otroligt bra! Vi har enormt torrt!! 😡
Vädret har inte varit lika skönt som igår när det var över +20 och gassande sol. Idag har det ”bara” varit +12/16 grader och ingen direkt sol, ganska disigt faktiskt. Fast det är rätt skönt när man ska jobba med att kånka runt stora krukor och planteringskärl….. 😆

SUSIE


1 kommentar:

Veronica sa...

Det där med att vara intresserad av datorer är tyvärr inte i dag för oss som jobbar ens ett val. Det är bara att lära sig. Men förr hade man ett val och jobbade man inte med dem så lärde man sig inte. Rätt eller fel?
Min mamma kan absolut ingenting och det är ett handikapp!
Jag skulle inte ens veta hur jag betalar en räkning utan en dator!!

Men mamma kan :)

Jag tittar gärna på dina hyacinter! Älskart!

Kram