lördag 2 februari 2019

LÄNGTAN EFTER FÄRG

För att bara ge mig själv en riktig boost nu när det är massor med snö ute och allt är kallt och vitt - en färg som jag inte är så vansinnigt förtjust i - så kommer här en del inspirerande bilder inför våren. 

MARS 2018, blomning ute i växthuset:



Sen följer den första riktiga vårmånaden APRIL då det verkligen kommer det hända massor av saker i trädgården. Gissa om jag ser fram mot den.....


Trots alla små vackra vårblommor kunde jag inte låta bli att komplettera med lite "sommarblommor" i krukor!


 MAJ, nu är växtsäsongen riktigt på gång och man behöver inte längre leta efter blomning och färg. Det bara hoppar upp växter ur marken överallt.....

Bland annat den här förhatliga växter som egentligen är väldigt vacker - om man bara slapp dom hemska bladen!


Man kan ju tro att jag bara har gula och orange tulpaner, men dom är inte så många i förhållande till alla andra blomfärger!







Men...jag har faktiskt en hel del i vitt, även om jag hela tiden säger att jag inte är så förtjust i vita blommor! Men det är jag - förutsatt att dom inte blir för många!!











Men nu måste jag avsluta det här inlägget, annars blir det så vansinnigt långt. Jag har nog tusentals bilder på just vårblommor om jag tittar tillbaka på dom 15 år vi bott här.
Fast när vi kom hit så fanns det endast en rad med c:a 100 förvildade vanliga gula påskliljor som växte nedanför den vägvall som låg på baksidan. Några av dom blev kvar när vallen grävdes bort - men nu blir dom färre och färre för varje år. Dom växer ju mitt i gräsmattan numera.....

SUSIE


8 kommentarer:

Marlise sa...

Hej Susie
Google schreibt: alle privaten Google Konten werden zum 2.4.2019 angeschaltet.
Blogger ist auch ein Google Dienst.
Also vermute ich, das auch der Blog abgeschaltet wird?
Blogs, die ich gelesen habe, sind schon verschwunden.
z.B. naturgenomkikare.blogspot.com von Hasse auf Öland
und auch der erste Blog von Ingrid Levander, aus Klintehamn http://stenstugu.com/wp/.
Ingrid hat einen neuen Blog.
Mal gucken, was passiert. Wir bleiben in Kontakt.

Google skriver: Alla privata Google-konton är aktiverade till 2.4.2019.
Blogger är också en Google-tjänst.
Så jag misstänker att bloggen är avstängd?
Bloggar som jag har läst har redan försvunnit.
t.ex. naturgenomkikare.blogspot.com från Hasse på Öland
och även den första bloggen från Ingrid Levander, från Klintehamn http://stenstugu.com/wp/.
Ingrid har en ny blogg.
Låt oss se vad som händer. Vi håller kontakten.
Kram Marlise

chica sa...

Muito lindas essas flores.Adoro ver! Que tenhas um lindo FEVEREIRO! bjs, chica

Anonym sa...

Det var vackra färger i detta vita h-e, våren känns långt borta här i Tyresö denna söndagsmorgon med 2 dm nysnö under natten och mer kommer idag. Är glad att jag inte är hundägare idag..

Janicke Henrikson sa...

Hej Susie, underbart att se alla färger!
Längesedan vi hörde av varandra, jag har varit ganska passiv men är nu på hugget igen. Blev bestört när jag läste ditt inlägg hos Anni nyss, trodde du skulle försvinna för gott. Vad är det för något google har hittat på? Även jag har Blogger men har inte hört ett ord om detta?? Jag tänker på min bildblogg förstås. Det här verkar inte kul alls.

Maggan sa...

Så många fina vårblommor och jag gillar dina Tulpaner som är vita och röda verkligen så fina. De gula Maskrosorna håller jag med dig om att egentligen är de vackra med sina gula lysande blommor och man kan faktiskt ha bladen i en sallad.Blommorna kan man göra vin av har smakat ett sådant det smakade riktigt gott.
Nog ska det bli härligt när vi kommer in i den perioden när man kan köpa några blommor och sätta i olika krukor.Ha det gott/Margareta

Anjas Hill sa...

Hej Susie!
Vilka fina bilder på blommor som man börjar längta efter!
Tom maskrosen gör sig fint på bild;-).
Har ni verkligen snö ännu??? Jag som trodde att ni har haft massor av vårvarma da'r?
Jo, jag har observerat det där med G+ - att den försvinner, men OM den skulle även beröra Blogger borde de väl göra oss uppmärksamma på det ? Du har ju tagit det säkra för det osäkra och bytt, men jag personligen gillar inte World Press - vill helt enkelt inte betala - eller så känner jag att börja om från början igen---usch, så....??!!
Ha det gott!
/Anja

Ingmarie We sa...

Vilka fina foton på vackra vårblommor du visar. Här har vi omväxlande vår- och vinterväder. Lycka till med den nya bloggen på wordpress.

Anjas Hill sa...

Hejsan Susie!
Javisst längtar man efter färg! Vilken fin färgkavalkad du visar då :-)!
Hos oss börjar färgfesten lite smått redan.

Ha det super-duper :-)!
/Anja