torsdag 9 februari 2017

FRUSTRERAD!

Som jag skrev i förra inlägget är jag en väldans otålig person. Har kommit med åldern, man har ju inte hur mycket tid på sig som helst. Jag vill numera helst att saker och ting (alltså sånt jag kommit på; mina s.k. vilda idéer) ska ske "dagen innan".
Det har gjort att jag just nu känner mig fruktansvärt frustrerad.....


Hallen var ju mer eller mindre färdigmålad härom dagen, men Rolle ville dra den en gång till för säkerhets skull. Han såg nämligen några släppor här och där. Alltså tog han en burk med färgkod och åkte in till Hemse.


Han hade lite annat att fixa också så han var inte hemma förrän vid 4-tiden och skulle då sätta igång och måla direkt medan det var ljust.


Sen hör jag bara ett skrik; "Helvete..." och så ropar han på mig. "Kolla in färgen!"
Den var starkt grisskär!! Trots rätt färgkod plus både namn och prov på färgen hade tjejen i färgaffären inte lyckats blanda rätt!!!


Det är nåt mystiskt med den här färgnyansen. Nu var det visserligen färgen till garderobsdörrarna som blivit fel. Förra gången var det vi själva (sånt händer) som hade valt ut fel färg till väggarna. Men den var också grisskär.....vi kanske skulle ha valt den där starkt grisrosalila redan från början!?


Fast nu när det nästan är klart så ser jag att dom nyanser i grårosabeige vi valt är precis vad vi hade tänkt oss. Och med golvet, avlastningsbänken samt spegeln i silver blir det jättesnyggt.


När nu Rolle inte kunde måla klart så gjorde han hål och satte provisoriskt dit knopparna jag valt ut
- och det blev glädjande nog väldans bra. Så nu väntar jag bara på att Rolle kommer hem och målar på allt igen OCH att gardinen till ytterdörren och draperiet till ingången till köket dyker upp.

Men...jag fick faktiskt ett meddelande precis nu att det är på gång. Så nästa gång jag ska göra ett blogginlägg om hallen ska allt vara helt klart! Hoppas jag verkligen!! *fniss*

3 kommentarer:

Evas Kvarnaro sa...

Jisses som det kan bli, börjar det strula så kan det hålla på så.
Sen har ni ju valt lite annorlunda färgskala så kanske 'dator färgblandaren' blir förvirrad, hi hi . . . men vad 17, nog ska det bli rätt när rätt kod finns.
Tjejen kanske missade en siffra eller nåt ? ! ? . . .
De där knopparna var ju verkligen festliga, har du målat dem ?
För inte finns väl sådana att köpa färdiga ???
Skit snyggt blir det, det passar i herrskapets Bloms hem. Spännande vänta vilka gardiner frun har valt m.m. Ni håller oss bloggare på 'sträckbänken', *he he he*
Japp sådan är jag precis, saker och ting ska bli gjorda snabbt, 'helst igår' fniss

Må så gott/ Eva

Carita och Bertel sa...

Ja inte är det kul att få fel färg. Det har nog hänt oss också när färgen tagit slut i förtid och man vill ha en ny burk. Då har den inte varit 100% exakt men skillnaden har varit så liten att den inte märkts om man inte vet om det. Snygga knoppar. Ha det fint. Carita

Gunilla Teckenberg sa...

Usch så trist när någon annan slarvar! Jag har stor sympati för din ilska!

Kram!