onsdag 30 november 2016

KLAGOMÅL del 2

Jag tänkte bara tala till alla som var intresserade att NATURLIGTVIS gick vi - alltså Rolle - tillbaka med förpackning samt kvittot på dom mask/larvinfekterade fläskkotletterna till ICA igår. Tyvärr var inte chefen där då, men vi skulle få besked senare.
Vi kunde fått ersättning direkt, men det var inte precis det vi var intresserade av. I värsta fall kan vi faktiskt bjuda på dom 33:- dom kostade!
Nej, anledningen var i första hand att dom skulle ta bort kotletterna från samma dag samt samma leverantör omedelbart. Man vill ju inte att någon annan ska råka lika illa ut.
Men...om dom gjorde det vet vi inte, det är ingen som hört av sig till oss ännu. Lite dålig stil tycker jag, någon från Hemse kunde ju faktiskt ha ringt idag!

Däremot fick jag svar från ICA´s kundservice, som typiskt nog inte verkade ha läst mitt mail ordentligt! Dom ursäktade sig dock och tyckte det hela var tråkigt, men dom kunde inte kolla upp vilken sändning fläsket kom från eftersom jag inte uppgivit några nummer på förpackningen!!
Jag hade dock skrivit i mailet att förpackningen samt kvitto hade lämnats till charkchefen på ICA i Hemse - så hade dom varit lite intresserade så kunde dom ringt dit och fått besked.
Det här påpekade jag i det svarsmail jag skickade till kundservice idag. Ska bli kul att se om man får nåt besked i morgon. Vad tror du!?

**********************************

Jodå, alldeles nyss kom ett intetsägande svar - som bara sa att eftersom jag lämnat förpackning och kvitto till ICA Hemse så skulle dom sköta det hela. Men det var tråkigt det som hänt. Hände det fler gånger var det bara att höra av sig (!?).

2 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Egentligen är det bara en bråkdel så farligt som diverse osynliga bakterier och antibiotikarester som döljer sig i maten vi äter, men visst är det äckligt! Och även om affärsägaren inte rår för det borde han engagera sig till 100 procent liksom ICA över huvud taget. Läste just en blogg om maten som fanns att köpa under Horse Show i Stockholm under helgen som gick. Kyckling från Thailand eller med helt okänt ursprung, inget svenskt någonstans. Man får hålla sig till grönsaker, men...tror du inte att det kröp en mask i en morot häromdagen!
Kram /Kerstin

Anonym sa...

Läste nedan, fy vad äckligt!!!
Bra att ni verkligen påpekade detta. Svar, ja kanske!